Hångla är kul

Små obetydliga saker och gester kan vara hur förgyllande som helst i vardagen. Nu på morgonen när jag gick till jobbet så stannade jag upp och tittade på en anslagstavla som jag aldrig ens sett existerat just där... för att beskåda en annorlunda lapp...


hangla

"Hångla är kul" ... jag gick först förbi anslagstavlan men tog sedan 2 steg tillbaka för att läsa igen.... vad stog det egentligen??? :p

Jag kom på mig själv att jag började le och jag mådde genast lite bättre (är förkyld) .. Lappen kan tyckas vara helt obetydlig och onödig.. och kommer säkert att rivas ner av nån annan som ska göra reklam för sin teaterpjäs på södermalm eller nåt.. men.. jag tycker att det borde göras fler sådana här gester.

Sure.. IKEA och andra jätteföretag brukar använda liknande fraser i sina reklamkampanjer... men de har endast syftet att sälja på oss materia. Den här lappen var en utskrift på en helt vanlig skrivare hos en helt vanlig svenne. Ingen avsändare och inget annat syfte än att just berätta för världen att det är faktist kul att hångla.

Så... sluta va så pryda! ;) Man lever bara en gång...

Hångla är bra, hångla mycket...  men hångla också lugnt.

<3

Kommentarer
Postat av: ...

Riight on! :D

2007-08-30 @ 10:06:48
Postat av: Ann

Haha det är helt riktigt, mer hångel åt folket! :D

2007-08-31 @ 13:46:54
URL: http://kykyri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0