Ledsen IGEN!?!?!!

Vad är det med dig??? du börjar låta som en emo! ååh stackars dig!

Fan.. ryck upp dig... sluta gnäll... sure.. du har fått sparken.. och din nya "bästa"-vän vill inte umgås längre... du har en äcklig lägenhet som du förmodligen inte kommer att få behålla om du inte hittar något nytt jobb snart... och du har snart svikit alla dina resterande vänner. Du hade vita maskar i brödet när du tänkte ta dig en macka idag, och du har inte råd att köpa nytt. Du kommer in till jobbet efter lunchen.. öppnar dörren och möts av total tystnad. Kollegorna snackade skit om dig... du hörde att dom pratade innan du öppnade dörren. De avslutade mitt i meningen. De vill inte ha dig kvar på jobbet. De pratar nog om din ersättare eller om hur kass du är.

Du gör ditt bästa men blir stressad när de ska kontrollera dig hela tiden. Och när du sen tar intiativet och berättar själv vad du håller på med så får du en slapface ... "du ska ha koll på sånt själv..." får du höra då. Eftersom de tror att du inte vet vad du håller på med och som måste ställa frågor..... det är  inga frågor va? utan påståenden? eller kanske bara en dubbelkoll.

Och sen.. när du berättar om alla dina problem för någon.... så säger personen "ah men jag ska hjälpa dig.. oroa dig inte, du kan alltid prata med mig!".... det hade inte spelat någon roll om vem du pratat med. Alla hade sagt samma sak.. eller..

... kanske inte din cp-vän från Borås... han hade nog sagt "du är värdelös". Det blir som något slags grädde på moset. Fast.. alla vet nog att han inte menar det.. så ryck upp dig vännen! Han menart inte och det finns massor med folk där ute som inte tycker jätteilla om dig!!

Du ska till ungdomsmottagningen imorgon och testa dig för diverse skit... bara för att inte behöva vara 99,999999% säker... utan verkligen 100%. Bra initiativ kompis! Alla borde göra så!

Du vet att jag bryr mig.. så ryck upp dig. Du kommer se tillbaka på detta om några år och tänka "jag mår dåligt nu, men det är faaan inget emot va ja kände för några år sedan"... och då kommer du må lite bättre.

Så .. kör ditt race.. titta dig i spegeln och le lite.. säg till dig själv att du är en bra människa med hjärta av guld och som kommer att finna lyckan någongång i ditt liv. Jag lovar dig hörrö... du är värd mer än du har idag och du kommer alltid att tacka dig själv för att du stod ut med all jävulskap... för tiderna förändras... till de bättre.. någon gång......

Jag är ledsen för din skull.... vill du ha en kram?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0