Jobb och lägenhet

Jag ska på första testdagen på nya jobbet på lördag. Det är en gammal bekant till mig som har en restaurang på Södermalm i sthlm. Och där ska jag testa att jobba som servitris. Det är inte mitt sorts yrke egentligen, men jag vill ändå ge det en chans.

Är så jävla nyfiken och nervös över hur det kommer att vara... tänk om jag snubblar... :)

Trevligt ställe och urtrevlig personal... det kan ju inte bli bättre. Dessutom så har jag ju jobbat på söder innan, så jag vet ju vad det är för område :)

Sitter och kollar på lägenheter nu. För om jag skulle behöva jobba natt sen så slutar jag 01.00. Då måste jag ta fyllebussen hem som går 01.18 från t-centralen. Bussen är acceptabel... men att gå till bussen och hem från bussen är fan inte kul mitt i natten.

Antingen så skaffar jag lägenhet närmare stan eller så skaffar jag körkort och bil. Båda ska jag fixa såklart, men jag är inte gjord av pengar... så jag får se vad det blir..

Ska in till Solna centrum idag och köpa svarta byxor och bekväma svarta skor som jag kan ha på jobbet.


Jag tänker inte säga vad restaurangen heter.. för då kommer säkert någon av er komma och jävlas ;)


Har hittat en lägenhet som jag är helt tokkär i ......tidigare har man ju hittat lägenheter som är fiiina, snygga, osv ... men den här föll jag för sekunden jag såg den. Jag tänker inte lägga ut länk på den.. för om jag lägger bud så vill jag inte slåss med nån av er ;)
lagenhet4

lagenhet1 

lagenhet2 

lagenhet3

Priset är inte meeegahögt (förmodligen kommer jag oavsett inte ha råd med det iofs). Och hyran är human. Läget är ok och jag älskar planlösningen.

Jag vill ju hellre ha en tvåa närmare stan osv osv.. men det här är ett drömboende för det priset och den hyran.

Kommentarer
Postat av: Syster

Lägenheten ser jätte fin ut men om det är bostadsrätt lär du inte kunna buda om du inte har fast anställning. Sen behöver du ha ett lånelöfte av en bank, börja iaf där om du tänker köpa ngt. Hopppas det går bra på testjobbet. Du får ringa mig till helgen ang kameran och hämta den själv. Kram

2007-12-13 @ 17:01:19
Postat av: Cat

Syrran.. jag vet :p Jag har läst på om lägenhetsköp och bolån i över 7 månader....

2007-12-14 @ 09:26:36
URL: http://catcat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0