Slashase!

Säger man slashase eller slashas? jag vill gärna lägga till ett e i slutet.. varför vet jag inte :S

Slash as
Sla-shas
Slas-has
Slashas

;)

"Slog upp" på susning..... och fick en mycket intressant förklaring på vad en slashas är..

"En Slashas är en förslappad person, oftast en man, som inte gärna tar tag i saker och ting utan låter det hellre vara till en annan gång. Det gäller det mesta i slashasens liv som till exempel arbete, den egna hygienen, klädsel, städning, matlagning och dylikt (dieten består främst av hämtpizza, hamburgare samt färdigrätter som slängs i microungnen).

Det typiska fritidsintresset är att titta på sport på TV iförd en fläckig nätbrynja med ölmagen hängandes utanför, klunka öl och knapra på potatischips (vars smulor blir kvar i soffan tills dom är så finmalda att dom inte längere går att upptäcka). "

Källa: http://susning.nu/Slashas




Hur jag kom att tänka på det här ordet verefan egentligen. Jag tror jag slängde in det i mitt tidigare blogginlägg och började reflektera över det störda ordet som låter engelskt men ändå som om det skulle kunna komma från norge :p


lazy


Kommentarer
Postat av: Ann

Haha du har en del orginella tankar :D

2007-12-06 @ 19:48:33
URL: http://kykyri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0