Tre feta brudar

Såg precis lite av ett skitprogram på TV nyss. Det var hon den där brittiska dietisten som skrapat ihop 3 tjejer som ska gifta sig. De tre tävlar om en specialdesignad brudklänning och den som går ner mest i vikt vinner....

Själva idén är inte helt genomrutten..... men programledaren sa genom hela avsnittet hur feta och fula tjejerna var. Fat brides, obese ladies... osv osv.. 

Det roligaste med allt.. är att efter dessa 8 veckor dom har på sig.. så lyckas de gå ner typ 5-7kg..... vilket inte är någon extremt stor skillnad om man väger 100kg. Väger man 70kg och går ner 5kg så ser man större skillnad... men det komiska är att när tjejerna är klara.. så är de helt plötsligt gudinnor i sina slimmade kroppar.... när de i själva verket ser nästan exakt likadana ut..

Damerna har fått en mer hälsosam livsstil och de mår bättre.. så det är ju bara fint.. men varför ska man under hela programmet säga att dom är extremt tjocka och fula för? vad är poängen??


Jag fattar inte riktigt...

En av tjejerna sa något i stil med "jag vill att min pappa ska se mig på min bröllopsdag att jag är underbart vacker"...... tycker inte han det redan som hon är så kan han ta sig någonstanns... :S pffff

I slutet av programmet så går denne dietist, kallad Gillian McKeith,  runt bland gästerna och berättar för dem hur tjocka de är och att de kan ta efter hon som vann klänningen.....  snacka om att förstöra festen :S

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med! Vilket jäkla skit!

2007-12-31 @ 01:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0