Chromasia <3

Jag har följt en fotograf och hans blogg i några år nu. Sen i slutet av 2005 har jag beskådat hans verk och jag tittar in där lite då och då när jag känner mig lite nere. Varför? För att hans bilder är helt sjukt underbara! Han har dock tagit ner många äldre bilder, vilket är lite tråkigt. Antagligen för att sidan blev för tung.. men de nya uppladdade filerna är minst lika fina som de tidigare... man kan inte sluta titta på dessa foton, eller som jag vill kalla dem, verk.

Jag är lite knasig av mig, så jag skickade ett meddelande till honom 2006.08.16.

Hi!
I just love your photos!!! I just wanted to say that! They are.... well..
I cant find any words!! Never seen pictures like those before! I'ts like you can se
the soul of every objekt shinging out of the pictures. Im amaced!! Keep it up!

/ Catarina Sweden)




Och roligt nog så fick jag ett litet svar:



Hi Catarina,

Thanks - it's always good to hear from people who like my work :-)
All the best!

Dave




Det var inte mycket till svar. Men jag skulle våga påstå att han är en av de få jag verkligen ser upp till. Har inte träffat honom och jag vet inte ens hur han ser ut. Vet ingenting om snubben, men han är otroooooooligt bra på att göra det han gör.

Det senaste han laddat upp på hemsidan är bilder på (sina?!) barn. Ah.. jag finner inga ord :) Sååå underbara!

chromasia 1chromasia 2
Två av alla hans hundratals bilder han tagit.




Följande är taget från hans hemsida:

"Though I?ve been interested in photography for over twenty years it was only when I started posting images on the internet that I really began to take it seriously. It all started in July 2003 when I began to use some of my photographs to accompany the entries in a static weblog; a little later I set up a separate photoblog using Movable Type, which, on February 5th 2004, became chromasia. "
- David J. Nightingale
Chromasia <3

Ni bara måste kolla in sidan! Bilderna är mååånga och man kan njuta såååå länge utan att tröttna!


Enjoy :D

www.chromasia.com
www.chromasia.com
www.chromasia.com

:D

Kommentarer
Postat av: Syster

Är det du som skrivit dit chromasia.com på dem två bilder du lagt på din blogg?

2007-07-20 @ 12:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0