P-stav väck

Ujjabujja  vad nervös jag var inför dagens besök på sjukan. Jag skulle ta ut min P-stav. Jag har hört såå många historier om stavar som fastnat i kroppsvävnaden och min vän fredrika har sjuka märken på hela armen efter sina (hon hade typ 6 stavar eller nåt, det var innan man kom på att 1 räckte höhö).

Det var ett helvete att sätta in staven... jag sprattlade som ett as med benen och min dåvarande pojkvän fick sitta och hålla i mig.
 
Hittade ingen bättre bild än denna.... men saken man sätter in staven med ser ut som den värsta sprutan man har i sina mardrömmar. Man är ju dock bedövad, men det seeeer ju så fruktansvärt ut.



Anyway... det gick ganska smärtfritt till att ta ut den och jag hade Isabel med mig som moraliskt stöd. Det var också min systers faster som är barnmorska som utförde allt med p-staven.

Är glad att den är ute nu faktist. Jag hade den bara sen november.. dom håller i 3 år egentligen. Men jag ska köra med piller istället nu om jag känner att det behövs... :p


Nu får det räcka med överpersonlig fakta... ;)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Modigt. Jag var med när Tessan skulle sätta in en p-stav, som moraliskt stöd. Jag höll på att svimma! Det var fan det värsta jag sett. Haha. Bra stöd jag var... Haha.

2007-07-13 @ 11:53:28
URL: http://click.blogg.se
Postat av: Catarina

haha mmm... det va fan mycke värre att sätta in den asså.... oh my shit :D

2007-07-13 @ 14:18:16
URL: http://catcat.blogg.se
Postat av: Patrik

Asso, aj på bilden >_<

2007-07-13 @ 15:08:29
URL: http://jitte.blogg.se
Postat av: Tessan

Hej hej! Jag fick ingen bedöving när jag satte in den, bara lite emlasalva. Sen när jag skulle ta ut den så hittade han ingen P-stav i min arm så jag fick gå dit igen. Då skar han utan bedövning. AJAJ. Sen kom staven ut, men den såg ut som ett V. Ingen mer P-stav för mig.
Kram kram

2007-07-14 @ 16:55:09
Postat av: Anonym

Tessan: Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat????!?!?!? :S:S:S:S det är ju helt insane!

2007-07-15 @ 12:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0