Sommarmust?!

O herrrrre.. vilken tabbe!!

Jag har för det första inte ens hört talas om detta påhitt förns nu. Denna produkt lancerades tydligen "lägligt" till midsommar. Sommarmust. Jag råkade av en slump se dessa flaskor i affären idag när jag handlade vatten.

Snacka om att skjuta sig själv i foten. Om folk nu skulle tycka om detta påhitt... så skulle det innebära en mindre konsumtion kring påsk och jul. Men... troligen så kommer denna nya dryck att försvinna lika snabbt som den dök upp i affärerna.. herregud. När man känner lukten av must så tänker man på jul, varför förstöra denna tradition?

Jag vet inte när påskmusten kom, men musten till påsk är ju lite mer läglig kanske eftersom det är låångt kvar till jul då och must kan man dricka 2 gånger om året enligt mig.. inte mer.

Undra om det var någon som köpte denna läsk till midsommar...

Jag jobbade som vikarie på Coca Colas innesälj i höstast, och då kämpade vi säljare med att försöka få affärerna att satsa på deras nya dryck..... julmusten. Eftersom de i såå många år har kämpat med att få folket att byta ut musten mot cola på julen så har nu Coca Cola gett upp och satsade år 2006 på sin egna must.

Men den floppade också vad jag minns. Så... om denna sommarmust ska lyckas.. så måste de kämpa något otroligt mycket och länge om det ska fungera.. jag tror folk skiter i att köpa sommarmusten i protest just för att det ska behållas som en tradition.

Om jätteföretaget Coca Cola inte lyckades med att sälja Cola under julen, så kommer inte sommarmusten att slå ut Coca Cola på sommaren, thats it.

Jag tänker iallafall bojkotta sommarmusten! Gör det du också! ;)


sommarmust1    sommarmust3

Kommentarer
Postat av: Brun

Jag ser fram mot:
Kristi Himmelsfärdsmust
Mors Dagmust
Trettondagmust
Nationaldagsmust
Mitten av Septembermust
Årsmust
osv...

2007-07-26 @ 00:05:07
Postat av: Catarina

Shhhh.. dom kanske får för sig att producera dessa om de ser va du skriver ;)

2007-07-26 @ 00:53:57
URL: http://catcat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0