Webhallen

Jag har alltid bemötts något otroligt bra på Webhallen. Butiken jag går till (finns det fler?) ligger på sveavägen i sthlm. Det jobbar bara ungdomar där i 20års åldern och jag har alltid blivit bra bemött. De har aldrig försökt sälja på mig det dyraste när jag frågat vilket som varit bäst och de hjälper verkligen en när man står där som ett frågetecken... tills idag.

Jag skulle köpa hörlurar och mus idag när jag var där. Killen hälsar inte ens och jag tror inte han tittade mig i ögonen en enda gång. Jag frågade vilka lurar man skulle ha och han visade ett par... jag sa sedan "jag vill ha ett par större som täcker öronen". Då svarar han "mjaaa jag kan kolla... hmm.... dom här då?".... varpå jag svarar "nä dom där har jag dålig erfarenhet av.. dom går bara sönder". Han suckar och säger "ah då kan inte jag hjälpa dig". Jag säger sedan att jag behöver en mus också. Och säger att jag tycker om Logitech. Han rynkar på näsan och tar fram alla mössen på skärmen från Logitech. Jag säger "G1an har jag för mig ska vara bra". "Ah men den har vi inte i lager.. jag kan nog inte hjälpa dig". Sen vänder han ryggen till och är nästan på väg därifrån......... det var inte alls mycke folk i butiken.

Hmm.... alla hans jobbarkompisar stog i en klunga precis bakom honom och snackade skit. Om inte HAN kunde hjälpa mig.... kunde ingen det då?

Jag må fortfarande tycka om Webhallen. Älskar deras koncept med att man kan låna en av deras datorer, kolla vad man ska ha... beställa och sen bara gå dit med en kod så får man grejerna. Man kan också betala över internet och bara hämta grejerna i butiken. Ingen kö ingenting. Allt sker via hemsidan. De har ingen butik man kan se på sakerna i. De har bara en jättestor disk/kassa där man kan få bra råd, tips och allt går skitfort oftast.

Men denna kille va lite "eh en  tjej... bah". :p Näe.... jag gick sen in på Siba och köpte mig en mus :p Vet inte ens vilken det blev... den får duga. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0