Fredrika har sån otur

Haha.. min inneboende Fredrika kom hem igår från Falun. Trött som fan och sent på kvällen var det när hon skulle gå till Pressbyrån i t-centralen och köpa en biljett för att komma vidare till Södertälje med pendelåg.

Väl framme vid kassan så säger hon "en enkelbiljett till Södertälje".  Tjejen fifflar som fan med kassan och tillslut så får Fredrika bara två kvitton i handen och ingen biljett.

"Vad är det här?"
..... frågar hon..
"Din biljett!" ...... säger kassörskan.....
"Men sånnahär biljetter har jag aldrig fått förut ju" .... svarar Fredrika.
"Men du sa ju Södertäjle?!"......

... då hade Fredrika fått en SJ biljett till Södertälje inte en SL. Vilket innebär sjuka omvägar och väntetider.

"Men sån här biljett vill inte jag ha!".
"Du sa ju att du skulle ha en sån".
"Nej jag sa att jag skuklle till Södertälje... jag har alltid sagt likadant och jag har aldrig fått en sån här innan".
"Ah men du får skylla dig själv".
"Men det är ju du som gjort fel.. jag kan inte få byta då?"
"Omöjligt".

pffff...

Sen när Fredrika ska gå igenom spärren till tågen så frågar hon vakten om hon kan få gå förbi med biljetten hon inte fått byta. För SJ och SL är ju inte samma tåg. "ah men kommer det kontrollanter så får du böta" säger vakten till en jävligt trött fredrika som bara vill hem och sova.


Tjejen på pressbyrån hade kanske en dålig dag eller pms, vad vet jag, men inte fan gör man så när man har ett serviceyrke.. nääää :p


Nä... ja funderar på om man ska gå dit och klaga och ta hennes jobb ;)



Fredrika på krogen mars -06.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0