Osynliga tjejregler

Nu har jag börjat fatta.... lite iallafall.

Som pojkflicka så gäller det att man snappar upp så mycket som möjligt under morgonfikat med de andra tjejerna.. för då lär man sig sånt som man inte visste innan.

Vissa grejer som jag, Catarina, aldrig ens skulle fundera på... är tydligen mer eller mindre skitviktiga.

Jag överdriver ingenting med följande lista. Tjejerna pratar om dessa punkter som om de vore liv och död. Sen vet ju inte jag om dom här personerna är extrema eller inte...



- Naglarna måste vara målade och nyfilade. Gärna av en pedikyrist eller vad fan det heter. Lägga på nytt förstärkande lager och byta ut lösnaglarna ska man göra var 4e vecka (kostar minst 400:- / gång).

- Gympadojjor är tabu. Det finns inte ens i deras existens... tjejen som är höggravid får undantag.

- Fråga mig inte hur vi kom in på samtalsämnet.. men bomullstrosor existerar inte heller. Det är äckligt och det kan man endast använda när man tvättar alla andra paren. Något annat än string går inte.

- Träna. Tränar man inte så blir man hånad. Mer eller mindre. Spydiga kommentarer om andra tjejer som är lite runda förekommer hela tiden. t.ex "haha kolla på den där tjejen, det ser ut som att hon har fastlimmade bilringar runt midjan!"...... vilket inte är sådär skitkul att höra då man vet att man sett ut så innan och att man fortfarande inte kommit ur det helt.

- Assesoarer. Om man någon gång ska få någon som helst snäll kommentar så måste man ha nån extremt ful assesoar som sticker ut. Det spelar ingen roll hur länge jag stått framför spegeln och fixat mig, valt kläder med omsorg, nyfärgat / nyklippt hår osv. Har man inte något fult halsband eller extremt fula örhängen så får man nöja sig med att man själv tycker att man är fin just idag.

- Man får inte precis ha tagit parfym. Spelar ingen roll egentligen vilken mängd eller sort. Det märker tjejerna direkt och rynkar på näsan... varför har jag inte den blekaste om.

- Matsalen får man inte prata gott om. Där är det äckligt.. tydligen. (Detta snack påminner mig om tjejerna i plugget... då var det lite "coolt" att prata illa om skolmaten som är så äcklig).

Osv osv osv....


Hela tjejgrejen är helt sjuk...!!!! det finns så jävla mycke skitgrejer som andra tjejer går runt och oroar sig som faan över... som en annan kanske tänkt på ibland, men inte mer än så.


Jaja... nu ska jag jobba vidare... see ya.. :p

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hehe, det låter som att de tjejerna är lite extrema.. Eller så är jag inte tjejig.. Det enda jag gör på den där listan är att träna, men det gör jag för att jag vill det och mår bra av att träna!

2007-11-26 @ 08:49:53
URL: http://tusse.tjejsajten.se
Postat av: Catarina

Ja men träna borde ju alla göra. Men när den höggravida tjejen står och klagar på att hennes lår snuddar varandra när hon går så blir man lite fundersam. Mina lår är större än hennes trotts att hon ska föda om 3 veckor.... vad är det att klaga över kvinna? :p

2007-11-26 @ 11:13:28
URL: http://catcat.blogg.se
Postat av: Mamma

Det är dom som inte har någon självkänsla alls som måste hålla på så där...stackars dom...Kanske någon av dom egentligen skulle vilja slippa, men inte vågar.
Också en aning extremt: http://www.aftonbladet.se/mode/skonhet/article1331717.ab

2007-11-26 @ 18:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0