Skitsnack på lunchen

Jag kanske inte ska skriva så mycket om vad det pratas om på luncherna osv.. mycket kan ju faktist tolkas som skitsnack från min sida.

Men jag förvränger ingenting och jag publicerar så att alla kan läsa.

Skulle en på hela företaget få tag på min bloggadress så skulle det spridas på mindre än en sekund. Det skulle skickas ut ett massmail till hela avdelningen om att jag snackar skit om mina kollegor på min blogg.

Men jag tycker faktist inte att det är skitsnack.. det är min dagbok och min blogg där jag skriver om mina intryck och dagshändelser.


Nåväl.. jag måste bara berätta om lite som sades på lunchen idag.

Jag är och äter lunch med 4 kollegor. Jag sätter mig automatiskt längst ut för jag vet att de snart kommer börja prata om nonsens jag ändå inte har någon lust att lyssna på.. på kanten så kan jag stänga av deras snack och tänka på egna tankar.

Efter ett tag när jag suttit i min egna lilla världs så hör jag hur dom sitter och pratar om fetma och träning. "Jag har alltid haft en mage och jag kommer aldrig bli av med den".. säger den ena som väger 49kg. Det är 20kg mindre än mig.... Förstår inte personerna att jag tar illa upp när dom sitter å säger hur jävla tjocka dom är och att dom måste träna varje dag för att inte bli smällfeta.

Herrejesus.. dom där tjejerna måste typ kämpa för att bli lika stora som jag.

Sen efter ett tag så pratar dom om dieter osv.. och nästan hånskrattar  och säger "haha nää jag har aldrig behövt gå på nån diet haha" ...

Alltså.. där sitter jag... och känner mig dom en heffaklump... när alla kommentarer ploppar upp.

Dom märker inte heller att jag tittar ut genom fönstret och ser lite ledsen ut... nej.. dom fortsätter i en halvtimme att prata fett och storlekar på kläder "åååh jag är en 28a nu.. jag skulle vilja vara en 26a igen"...... jesus... jag är en 31a.... lägg av och klaga! Lägg er energi på något annat!!

Jag jobbar på mitt självförtroende och det har blivit bättre nu än för ett halvår sen. Jag har gått ner 5kg och känner mig stolt över mig själv.. men när man sitter med på sånna här luncher så vill man bara ta en pistol och skjuta sig själv i huvet...

Hade det varit så att dom pratat om kläder som inte passar osv osv.. i typ 5min så hade jag inte reagerat på samma sätt... men under heeeeeela lunchen som är på 45min!!




Dom kan inte heller sluta prata om julfesten när jag är med. Som jag missar eftersom jag slutar den 7dec. Jag kommer i januari att få jobba extra här när det behövs... tror ni att någon ens funderat påatt bjuda mig på julfesten? icke.. :p

Jag försöker ta för mig.... och jag försöker prata med tjejerna om samma skit som dom pratar om.. men det GÅÅÅR inte! Jag förstår inte vad jag gör för fel!

Jag begär inte att dom ska bli mina bästa vänner... det enda jag önskar är att dom kan tänka sig lite för innan dom öppnar käften. Prata om fett och julfesten när jag inte är med... tack! 

Det är just nu tack vare sånna här människor som får mig att känna mig ful och inte mer värd än luft. Det är tur att man har en underbar familj och sjukt underbara vänner man känner sig trygg med! <3


Kommentarer
Postat av: Prim / Bajs

Trixy, min vän.
Jag, och många, många med mig tycker mer om kroppar som innehåller något att ta i. Det _ska_ vara någonting att ta i, annars är det ju lätt att ben bryts, t.ex. Det ska finnas något att hålla om, utan att riskera att man blir punkterad av något utstickande ben någonstans.

Var stolt över den du är. Punkt slut!

/primbajspelle

2007-11-28 @ 12:22:08
URL: http://fader.se
Postat av: Catarina

Haha hej bajs!

Kul att du kikade in! Trodde inte att nån av er kikade på min lilla skitblogg.

Blev jätteglad av din kommentar... it made my day :)

/ Trix :D

2007-11-28 @ 12:32:52
URL: http://catcat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0