Sneaky köp

Igår när jag stog och väntade på min kollega på Åhlens så såg jag en kille på typ 16år eller nåt.. han gick fram till kassan och slängde upp ett TF2 spel. Han öppnar spelet och säger ...

"Den här CD-keyn är invalid"
.. kassörskan fattar ingenting...
"Invällid?" upprepar hon och ser ut som ett stort fån...
  "ja den fungerar inte!" .
"nähä?!" svarar hon bakom disken. Hon verkade inte förstå att man måste ha en nyckel för att kunna spela spelen.

"Ja, det fungerar inte att spela om man inte har en nyckel som fungerar". Tjejen i kassan ser fortfarande ut som ett frågetecken och ger killen ett nytt spel. Sen går killen därifrån.

Hela poängen med CD-keys är ju att man bara kan köpa ETT spel och inte kopiera det så att alla kan spela. Eftersom man kan ladda ner spelen så måste man ju låsa med något och det är där nycklar kommer in såklart. Nu finns det ju sk Key generators till allt, men det finns så många miljoner olika kombinationer och jag tvivlar starkt på att hans nyckel var låst, som han sa.



Tänk om alla gjorde sådär. Köpte ett spel. Tog CD-keyn.. sparade den.. gick tillbaka till affären och klagade.. får ett nytt spel... sparar den CD-keyn också och går till nästa Åhlens och gör samma sak där.

Fan va smart egentligen :p Om man vill vara lite sneaky.



Sålänge man inte går in på Game eller någon affär med riktiga nördar i så borde man ju komma undan med det.

Ville så gärna gå fram och förstöra för killen... och säga att eftersom han öppnat spelet så kan han inte lämna tillbaka det eller kräva nytt, eftersom han inte kan bevisa att det inte är han som låst CD-keyn redan.

Bara en tanke jag hade ;)


TF2

Kommentarer
Postat av: isabel

VADÅ GAME, RIKTIGA NÖRDAR?! haha
nej men det finns ju en anledning till att åhlens och sånt inte är så poppis bland speltillverkarna ;p

och har man problem med cdkeyn så tar man kontakt med supporten, och dom nollställer accountet så man kan regga cdkeyn ;)

2007-11-15 @ 11:32:14
Postat av: Catarina

haha jag tänkte faktist på dig när jag skrev det där ;););) kladdkaka nån dag? :D

2007-11-15 @ 12:47:01
URL: http://catcat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0