Arbetslös igen....

Jahapp.. då var man nere i träsket igen. I onsdags så fick jag besked om att min projektanställning inte kommer att förlängas med ytterligare 3månader. För senast 2 veckor sedan så fick jag höra att det var 95% chans att jag skulle få fortsätta och att jag inte behöver oroa mig.

Jag var, som ni säkert känner till, på kurs i Oslo för ett program som jag är ensam om att kunna på företaget. Allt verkade lovande. Kursen och resan.. ja hela paketet var ju inte billigt. Så jag antog att jag skulle få fortsätta.... varför skulle dom annars kasta pengar i sjön?

Men hur som helst... efter den 6 dec så kommer jag att vara arbetslös. Jag skriver ut blanketter för alfa-kassan. Kul att gå på bidrag... eller inte. Dum som jag är.. så gick jag inte med i något sånt där förra året... hade jag gjort det på dagen jag började jobba på ISS Mayday så hade jag haft 13 000 i månaden nu i form av a-kassa.. men icke... försäkring skaffar jag nu.. ett år senare. Jävla smart Catta. OM Jag ens lyckas.. så får jag alfa-kassa... och då är det kanske 3000 i månaden.. om man har tur.

Jag ska ringa dom igen idag och höra hur allt ligger till.

Jag jobbade hemifrån igår... jag kände inte att jag ville gå till jobbet. Jag hade tagit med mig jobbdatorn hem och med en nätverksuppkoppling till den så har jag allt jag behöver för att jobba. Så why not. Dock tog det ett tag innan jag kom igång och jobbade. Jag städade och tog det lugnt på dagen.. jag vill inte säga när jag började jobba.. men jag slutade iaf 02.34. Och jag hade ställt klockan på 05.40. Snoosar alltid i en halvtimme innan jag går upp... men tror ni jag är trött idag eller??? :p

Nä.. vi får se vad som händer. Jag höll precis på att ta mig ur mitt träsk av depp..... hoppas jag inte faller tillbaka igen. 

Fredrika, en gammal vän till mig, bor hos mig nu för tillfället. Hon har varit hos mig sen i måndags och det fungerar bra för att vara på 26kvadrat.  Hon och en tjej som heter Linda letar lägenhet i Tyresö. De va på visning i torsdags.. igår.. på en 4a. Det var bara 3 sällskap där (fredrika och linda inräknat) så det verkar lovande. Dock så vet vi inte om det har varit flera visningar.

Jag har letat lägenhet och jobb i hela sverige nu. Senast så tittade jag på Lund. Varför vet jag inte... men jag känner att det skulle vara skönt att komma bort lite. Ett år eller två... eller tre :p

Utomlands hade inte heller varit helt fel. Men då är det något engelsktalande land eller norge som gäller. London är jag grymt sugen på, men det är nog nästintill omöjligt att få jobb och bostad där. Irland har jag funderat på också.. och norge är ju nästan sverige fast bättre lön, lägre skatt... och lite roligare språk. Bättre attityd är det också kan jag känna.

Jaja... nu ska jag väl jobba klart lite. Tänker iaf inte jobba över någe mer nu... har ju gått härifrån kl 20.00 vissa dagar... aldrig mer.. inte nu när jag vet att jag inte kommer få någon som helst utdelning för det.

Peace...


PS: Insåg nu att detta är mitt 300e inlägg på bloggen.. grattis mig!! DS.

Kommentarer
Postat av: Lars

Tycker absolut du ska prova london, finns sjukt mycket jobb där.

2007-10-27 @ 20:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0