Dreamhack Winter 2007

Jadu..... jag har faktist...... skrivit upp mit på i crew det här eventet också..... tyvärr..

Jag tänkte skita i det...... men.. nä... :p .... man börjar känna sig hemma där nu alltså. Har varit där 5 gånger nu tror jag...... hmm 2005 började jag .... DHS 05, DHW 05, DHS06, DHW06, DHS07.... och nu DHW07.

Vad har jag gjort där då?? Alla ni som är så jävla negativa till skiten kanske vill ha ett litet utlägg.

Jag jobbar bara på DH. Jag är aldrig där som besökare. Jag har aldrig betalat för att komma in på stället...... det skulle jag aldrig göra. Då skulle jag hellre stanna hemma. 780:- tror jag biljettpriset är uppe i nu... plus bokningsavgift på 50:- eller nåt...  nä jag vet inte priserna.. som sagt så betalar jag inte. Betalar bara resan. Det får räcka.

Vad har jag jobbat med då? Jag har försökt göra olika saker varje gång:

DHS05: Grrl Tech (monterjobb, informera folk om vad Grrl Tech är för något)
DHW05: Gamingeye (lokala DH spelnyheter)
DHS06: Game (Officiella CS turneringen)
DHW06: Gamingeye Female (Internationell tjejturnering i CS)
DHS07: Game (ESWC-crew, CS)

Nu i winter så vet jag inte riktigt exakt vad som gäller. Har skrivit upp mig för Game. Sen vad dom vill att jag ska göra på plats vet jag inte än. Blir väl någon admin av något slag.

Vad är DH då? Massivt skulle jag vilja säga. De som inte varit där och JOBBAT vet inte vad de missar. Som besökare suger det säkert getpung.... tror jag.. har inte varit där som besökare och jag har inte smakat getpung. Men jag kan tänka mig att det är ungefär samma. Hypotetiskt sätt alltså.

Att jobba på DH är så jävla roligt när man ändå tänker efter. Alla är som en stor fet familj. Och det är inga supernördar som jobbar heller.. faktist.. 80% är faktist normala.. i crew. Ute bland besökarna vet jag inte hur det ligger till... crew består av typ 300 pers. Och det bästa med lanet är dagen innan portarna öppnas. Innan alla smånördar springer in med sina burkar. Man pular och fixar och bugger montrar och är social.. lallar runt lite och frågar om folk behöver hjälp.. sen sover man gott på antingen en luftmadrass på betonggolv eller i kanten av en hotellsäng. Utan täcke.

Det är charmigt... det är något visst med det.... det måste upplevas.. det går inte att beskriva riktigt.


Dreamhack byggs............



DHS07


Försök hitta mig...... jag är ganska ful ;) Står jättelånmgt bak... syns nästan inte alls.






Dessa uppträdde på DHS07 ... minns inte om det vart playback eller inte. Hörde bara på långt håll att dom spelade musiken. Snacka om att köra E-type style ;)  Hörde av andra som sett uppträdandet att tjejen flängde runt och viftade med brösten..... med tanke på att det var 8000 nördar i den hallen så tyckte väl dom om det :p

Kommentarer
Postat av: Lill

vi ses där!

2007-10-12 @ 19:30:52
URL: http://fashiontrashion.blogg.se
Postat av: Rangelkent

Billigare att gå in som besökare. Gjorde det ett år och var med i alla tävlingar med några polare. Vi vann sammanlagt 2 datorer, 1 skärm, massa kepsar och t-shirtar, musmattor m.m :P

2007-10-13 @ 01:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0