Gratis är alltid gott

Har väntat 5 veckor nu på min mobil som jag beställde via internet. Vid leverans så var den trasig och nu har allt äntligen fixat sig.. så nu är mobilen på väg med posten.

Hur som helst.. så kände jag att eftersom företaget har dragit ut så jävligt på tiden så krävde jag någon form av plåster på såren... så.. för "sveda och värk" som jag uttryckte det så fick jag tillbaka lite av pengarna jag betalat för mobilen.. samt 1GB minne till mobilen.

Det är ju 2megapixel i manicken, så med 1GB minne till så kan man ju ta lite fler bilder iallafall :)

Man ska aldrig ge sig när det kommer till sånt här. Företag.. särskillt mindre som detta... är skiträdda om sina kunder och att kunden alltid har rätt  lever dessa ännu mera efter än större företag. Så... med denna kunskap i bagaget så kan man få ut lite ett och annat om de behandlat dig fel som kund.

gratis
Det var inte så mycket ...... men fan så mycke bättre än ingenting :D



En vän till mig har jobbat på McDonalds. Hon sa att om man inte vill ha kalla sladdriga eller känner att man inte fått tillräckligt mycket pommes.. så kan man gå till disken och hämta nya/mer. Personalen ska inte ens blinka.. de ska bara göra det. Det låter kanske som en självklarhet för vissa av er.. men jag vet att de gångerna man fått äckliga pommes så har man bara skitit i det.

Samma sak med hamburgare... är det lökringar i hamburgaren på bilden... så ska man kunna kräva en ny hamburgare om det är hackad lök i. MIn vän gjorde faktist så en gång..... (inte på sitt jobb såklart) och kassören gjorde precis som hon sa..... med en suck dock.

Detta med McDonalds kanske inte är något skitbra exempel... och det är ju inte bara små företag som vill göra sina kunder nöjda.... men det är lätt att man blir en i mängden hos de större. Och därför ska man stå på sig... för du är kund och du har alltid rätt ;)

Kommentarer
Postat av: isabel

haha att kunden alltid har rätt är rent jävla skitsnack, och tror alla som nånsin jobbat i butik kan hålla med. endel tror verkligen dom kan ta det hur långt som helst, det gäller ju att hålla det inom rimliga proportioner..

men självklart, man ska absolut säga till.

2007-10-19 @ 17:11:54
Postat av: Catarina

Ja.. det är ju klart man som kund ska veta vart gränsen går. Går man över den så kan ju lika gärna företaget eller personalen sätta /ignore ;)

Jag syftade på när företagen gör fel. Då ska de få kämpa lite för att fortsätta ha en nöjd kund :)

2007-10-19 @ 20:19:40
URL: http://catcat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0