Ær på kurs i Oslo

Hej hej på er.

Nu sitter jag på kursen hær i Oslo och førsøker læra mig något vettigt. Har suttit och lyssnat konstant i en o en halv dag snart och jag børjar bli full med information. Kursen ær något speedad måste jag sæga. Blinkar man lite før længe.. som ær lætt att gøra nær man ær såhær jævla trøtt som jag ær... så missar man 3 punkter och måste fråga direkt vad man missat. Vilket i sin tur drabbar alla andra på kursen.

Vi ær inte så mångal... det ær jag och 2 andra som tar kursen. Vi sitter i ett litet rum med 2stycken lærare kan man sæga... en kursledare som babblar på som fan, och en annan længre bak som man kan ropa på om man behøver lite extra hjælp.

Programmet ær sjukt stort och man komme rihåg typ hælften av allt han sæger. Igår kom jag på mig sjælv att jag bara satt och tittade rakt ut i luften.. och sen hade vi øvning på den lilla biten jag missade... och jag fattade inte ett skvatt :)

Man kan gøra sjukt mycke grejer i programmet. Det ær alltså ett program dær man gør sammanstællningar av statistik och undersøkningar. Confirm it heter det.

Jag sa till jævligt tidigt att jag inte fattade speciellt mycke norska.. så kursledaren snackar norsk med inslag av engelska ord. Låter lite roligt ibland. Påminner om Hipp Hipp's "svenska før nybørjare"... .fast på norska.




Tihi...


Oj oj nu børjar kursen igen. Pausen ær øver.. jag skriver mer sen.. jag lovar. Och då skriver jag lite mer om upplevelserna i Oslo..... høhø...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0