Gi metoden

Jag och mina två vänner Johanna och Johanna har nu kommit in i den jobbiga fasen i Gi metoden. Vi har slagit vad om vem som klarar sig längst. Den som vinner får en trerättersmiddag och en gratis utekväll. 2 månader ska vi hålla ut är det tänkt. Vi har kommit 3-4 dagar framåt nu.
 
Vad innebär Gi metoden? Vad får man äta? jadu .. bra fråga.

Man får inte äta något alls i princip. Det går ut på att man ska käka så jävla lite kolhydrater som möjligt. Produkter med mycket fett = lite kolhydrater. Så man får äta kött & fisk, bönor, grönsaker, majonäs (osv), ost, vissa naturella mjölkprodukter, nötter.. hmm.. ja listan verkar kanske lång..  men det är den inte. Man får inte äta potatis, ris, pasta eller något i den stilen sm man brukar ha med på tallriken.
 
I förrgår åt jag yoghurt med frysta blåbär till frukost och torsk i grädde med dill citron och tomatskivor till middag. Huuuur jävla gott som helst. Godast hade det varit med pressad potatis till dock.

Igår åt jag ost- och skinksallad till både lunch och middag. Idag har jag ätit lite yoghurt och om jag orkar så ska jag laga lite mat sen... annars så blir det lite torskrester sen i fredags.

Jag har gjort upp ett litet sött schema för vad jag ska laga för mat i veckan (middagar). Luncher kan jag inte bestämma eftersom jag äter med jobbarkompisarna varje dag... och vi går till olika ställen hela tiden.

Mån: Tomat- och basilikasoppa
Tis: Räksallad
Ons: Chili con carne
Tors: Äggröra med mackrill i tomatsås och sallad
Fre: Fläskfile och majskolvar.

Sen på helgen så ska jag åka ner och hälsa på mina vänner i Borås. Så jag får se vad vi hittar på att laga där.


Ska förbereda inför tvättiden nu. Ska tvätta kl 19.00 bah.. är hur seg som helst.


Imorgon så är det introduktionsmöte på jobbet. Mellan 09.15 till 16.15 ska jag sitta och lyssna på företagsinformation och om hur allt fungerar. Ska bli både tråkigt och kul ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0