Jag hatar att måla

... egentligen inte.

.. men igår så kom Johanna och Johanna över till mig. Jag bjöd på lite mat (fläskfile.. mums!) och vi tittade på Idol tillsammans. När de sen gått så fick jag ett ryck... JAG MÅLAR MINA HYLLOR!

Jag hade dagen innan slipat den ena hyllan, men jag fastnade framför MSN och "hann" inte måla. Så igår i väntan på domen om vem dom skulle åka ut ur Idol så började jag måla.

"Detta blir kul"  tänkte jag.. och det var det..... i 2min. Sen så insåg jag hur jävla kladdigt det egentligen blev, och det skulle bli värre... (klockan var 22.00 när jag började och 00.05 när jag slutade).

Jag hade lagt mitt vita överkast över TVn som stog under hyllorna så att den inte skulle bli helt vitprickig. Jag kunde inte skruva ner hyllorna då jag inte har någon skruvdragare... för det var min kära pappa som hjälpte mig att sätta upp dem.

Ner går det ju lätt att ta hyllorna.. men upp sen igen, nae jag såg kaoset framför mig... så jag körde med maskeringstejp på väggen runt hyllorna istället och lät dem sitta uppe. Trött som jag var så insåg jag inte att jag kanske missat med någon millimeter någonstanns. Så risken finns ju att det blir vita ränder runt hyllorna sen när man tar ner dem.

Har ju vit vägg och jag målade med laseringsfärg, så det kan inte synas sååå tydligt om jag slarvat... men det visar sig när jag tar ner hyllorna sen ;)

Resultatet av måleriet blev skitbra.... nu ska jag bara samla ihop energi så att jag orkar måla den andra hyllan också ;)

Jag fixade med gardinerna också..... det blev så jävla bra. Jag rensade i fönstret och tog hand om mina blommor som äntligen börjat leva igen. Min orkidé är helt sjukt underbar... det är större blommor än någonsin på den och min tobaksplanta (nej man kan inte röka bladen) som jag fick av mamma har fått nya skott och blad!

Det blev så jävla snyggt. Jag önskar att jag kunde visa er, men jag har ingen kamera att fota med.

Jag har ju helt kritvita väggar och jag får ju inte måla dem. Dock är en heel sida i min lägenhet full med fönster. Ett skitstort, ett nästan lika stort, en ballkongdörr och ett litet typ "källarfönster"... alla fönster är på EN "vägg". Jag köpte för ett tag sen två set gardiner. Och nu har jag fixat så att hela den väggen med fönster ser ut som en fondvägg. Mörkbrun. Har 3 gardiner där... en för varje fönster (förutom "källarfönstret"), samt den sista vid sängen som avskiljare.

Supernöjd.

Jag håller på att planera hur jag ska göra med TVbänken. Jag skissar lite på hur jag vill att den ska se ut. Och hittar jag ingen sen som ser ut så, så får jag väl snickra själv ;) .... naee jag vet inte...men det är ju kul att spåna ;)
 
Det ska bli en smal bänk som inte är mer än 50cm djup. Den ska följa hela "TV-väggen" och den ska vara ganska hög. I den ena halvan så ska det finnas plats för div DVDspelare och lite "sprit"-förvaring. I den andra halvan ska det inte vara någonting egentligen, där ska det finnas plats för en eller två barstolar. Ovanför denna bänk ska en platt vägg-TV fästas. En stor... ;) Så... när man har gäster eller när man inte ska kolla på tv, så ska TVn fungera som en tavla typ.

Man får skaffa nån kul DVD med akvariefiskar som simmar eller något. Vore grymt :D

Förstår ni hur jag tänker eller är ni helt vilsna? ;) Jag ska försöka fota lite och skissa så att ni förstår. Det ser helt underbart ut i mitt huvud iaf..... sen i praktiken så kanske det är fullkomligt omöjligt eller skitfult, men man kan ju alltid planera, och så får man se vart man hamnar.

Huhu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0