Trixydesign

Snart kommer min nya hemsida upp... Jag ska bara fixa klart den först ;)

Jag har ju använt mitt lilla "varumärke" Trixydesign på lite skit ett tag. Använde Trixy som alias när jag spelade förr i tiden (höhö) och jag omvandlade det för kanske två år sedan till något helt annat.

Jag har alltid älskat design och sättet att kombinera olika saker för att uppnå det bästa möjliga, färger, form och funktionalitet. När jag gjort designer för hemsidor eller DVD- och CDomslag så har jag satt min lilla logo där i någon kant. Lite för att det är snyggt, men mest för att det är kul att sätta egen stämpel och prägel på sitt verk.

Jag har ju inte gjort några större grejer direkt så jag antar att nästan ingen av er har hört detta namn, Trxydesign, inte ens min mamma hade hört det när jag berättade om det igår. Men vissa har nog det och kanske känner igen sig lite.

Innan Trixydesign så satte jag mina initialer på allt jag gjorde. Allt från affischer till egenmålade tavlor på väggen och det tänker jag fortsätta att göra, men jag tänker sätta Trixydesign till livet genom att märka alla digitala designer med namnet.

Jag har tyvärr inte den riktiga logon här än.. men jag har använt en provisorisk på hemsidan än sålänge........ hemsidan är inte klar än, men här har ni en tjuvtitt. 

homepage-kik

 
Layouten är inte riktigt vad jag tänkt mig från början, men den är som sagt provisorisk tills jag har rätt typsnitt på plats så att jag kan jobba vidare med den. Jag kör på samma stilrena design som Apple gör. Jag orkar inte med massor med krussirull... det kommer bli Trixydesign unplugged ;)Projekt



Tanken är att när jag får en tanke i huvudet om hur en viss grej KAN se ut.. men som inte existerar i affärerna, så utformar jag en sådan i Photoshop och lägger upp på hemsidan. Jag gjorde en liknande grej med en TV-bänk i fokus häromdagen som jag la upp här på bloggen....

http://catcat.blogg.se/2007/september/projekt.html



Sen så kommer det ligga andra tips uppe på saker som jag sett ute i affärerna eller på nätet.

Hemsidan kommer att vara på engelska från en början, men vi får se hur länge jag orkar hålla den internationell. Jag återkommer med mer information när tiden blir mogen.


Let's get ready to ruuumble!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0