Summa summarum

Ett tag sen jag bloggade nu.. så tänkte uppdatera lite om det senaste som snurrar i skallen :)

Jag ska idag på massage :) har väntat i en månad nu på att få min massagetid. Det finns i huset där jag jobbar och för 220:- får man en halvtimma lyx. Jag bokade in en tid under lunchen.. ska bli grymt skönt. Insåg igår att jag gått upp ett kilo till förresten, så nu har jag gett mig fan på att jag ska börja tänka annorlunda vad det gäller mat och motion. Ska börja gå till bussen på morgonen istället för att ta bussen till bussen.... det är riktigt onödigt egentligen, det vet jag och har alltid vetat, men nu ska jag ta tag i saken. Jag hade tankar på att sluta spela fotboll pga fjortisarna i laget också, men insåg nu att jag har för dålig disciplin för att ta tag och träna helt själv, så jag fortsätter. 

Vi har träningsmatch på söndag kl 16.00 i Hölö :) Ska bli kul.. synd bara att kondisen sviker en del.. men å andra sidan så kan man inte göra mer än sitt bästa.

Matvanorna ska jag ändra också en del.. jag försökte förra året att gå ner i vikt... gick ner 6kg men gick ganska snabbt tillbaka i mina gamla spår med onyttighet. Vatten ist för läsk, frukt ist för choklad, grönsaker ist för pasta... och inga såser. Det räcker egentligen bara att dra in på dessa delar, för det ger effekt... vilket man inte tror när man börjar, men det va så jag gick ner sist, så varför inte göra det till en vana. 

Jag vet att det här inlägget är ganska tråkigt för er att läsa... för jag har skrivit det tidigare och jag vet att nästan alla bloggar idag har sånna här texter.. men jag skriver för mig själv och för att få skriva av mig lite. 

Idag är början på mitt nya liv. I sommar ska jag inte ha ångest över att ha en tunn klänning på mig, då ska jag vara nöjd med min kropp, smal som mullig spelar ingen roll.. bara inte tjock. ALLT sitter i skallen. 


Fick för övrigt tillbaka 56:- på skatten =(=(=(=( dom betalar inte ens ut den summan .. :p Fredrika fick några tusenlappar och hennes kille fick 25.000:- buhu =( ge mig! :)

Nu ska jag gå och byta developervätska i framkallaren.... (är på jobbet) hehe... jag är sketasnygg i mina lysgröna latexhandskar ;)


evianapple2

Kommentarer
Postat av: Krille

Ja fick 2 kr i restskatt ja gumman:S haha knepigt jävla system vi lever i:P pussar dej massa!!

2008-04-12 @ 19:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0