Väntar du?

Häromdagen satt jag ute med packpersonalen här på jobbet. När jag var klar med min låda som vägde 6-7kg så skulle jag bära iväg den, men visste inte vart. Frågade då en av vikarierna vart den skulle, varpå jag får svaret: "nej nej du ska inte bära något! Jag tar den där". Jag svarar något i stil med "jasså tycker du jag är tillräckligt stark så att jag inte behöver träna mer? höhö". Killen mumlar något och jag tänker inte mer på det... 

Några minuter senare när vi packat klart alla skivor i fodralen så säger vikarien något när jag går förbi. 
"vad sa du?" frågade jag. 
"Väntar du?" viskade han lite. 
"Va?"
"Har du en bulle i ugnen?"........... 
"ehhh va?".....

Ska tillägga att det är ganska hög ljudvolym just där. 

"Ja, är du gravid?" frågar killen.... 
... då hör/fattar jag vad han försökt fråga... svarar "eh nae" och går därifrån. 

När jag gått 10m därifrån i relativt rask takt så känner jag hur det bara börjar bubbla inom mig.. blev ledsen i hela kroppen och det var verkligen länge sen jag kände mig såhär enormt ledsen på så kort tid. Självförtroendet slog med ett brak rakt ner i golvet, ned på undervåningen, genom betongen och ända till Kina... jag gick in i "hångelrummet" och tokbölade. 

MAN SÄGER INTE SÅ TILL EN TJEJ!

Jag har allllltid haft komplex över min mage och när man ändå går runt och tänker på sånt hela dagarna så behövs det bara något litet litet för att bägaren ska rinna över... och BOJ va det rann över.. 

Det påminde mig om när jag var liten. Kan ta ett exempel som fortfarande gör ont i mig när jag tänker på det....... Jag och en vän var och badade på sommaren, minns inte vem det var, men jag var väl 12år eller något.. minns inte riktigt. Jag hade glömt min baddräkt hemma, så jag badade i trosor och en t-shirt, inte så jävla snyggt men vem bryr sig, det var sommar och vi ville bada. På vägen upp från stranden möter jag en snubbe som bor i samma ort som oss. Han tittar mig rakt in i ögonen, stannar upp och häver ur sig "Fyfan va jävla ful du är!". 

Han är en idiot, eller var, det var länge sen så han kanske har förändrats, vad vet jag... men jävlar va den kommentaren satte sig.  Det är sånna tillfällen man blir påmind om när saker händer i nutid. 

Nu går det egentligen inte att jämföra vikarien och honom eftersom dom menade på olika sätt. Vikarien är bara jävligt osmidig och glappar en del i käften, han menade inget illa, och jag hade inte tagit åt mig så hårt om han  hade skojfrågat, men när han frågade seriöst om jag var gravid så tar det jävligt hårt. Den andra killen från när jag var 12år menade bara att  vara elak.  Så, som sagt, det går inte att jämföra personerna. 

Jag är inte ute efter sympati med detta. Jag behöver bara prata av mig. Det är ju det en blogg är till för.



Kommentarer
Postat av: Tobb

Det va inte snällt sagt av han =( Om han nu trodde det så kunde han iaf väntat någon månad så hade han fått ett svar utan att behöva fråga.. Men Men vi killar är juh inte så smarta alltid :P

Ha det så kul ikväll på valborg (=

2008-04-30 @ 13:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0