Med en Red Bull i handen

Fyfan... nästan ingen sömn inatt. Låg och funderade på allt för mycke grejer. Jag har en tendens att bli ledsen och upprörd över saker, men jag tar inte tag i det, utan jag låter det gå en liten stund så jag hinner samla mig. Hur länge denna period är, varierar, det kan vara allt från en timme till flera dagar. Så, istället för att skälla ut personen i fråga så väntar jag tills jag tänkt igenom vad fan det egentligen var jag va upprörd / ledsen över.

När jag lugnat ner mig så övertalar jag allt som oftast mig själv att det egentligen inte var något att bli ledsen över och att det säkert inte fanns något bakom skiten... med andra ord, jag övertalar mig själv att jag överreagerade och att personerna i fråga inte alls menade något illa, godtrogenhet kallas det tror jag. 

Detta är ett fenomen som finns i mitt liv och det är sällan som jag blir arg sådär spontant. Det är nog bara mina föräldrar jag kan vara sån med, för det går över igen på 2sekunder. Jag ryter ifrån och visar vad jag tycker i saken, och sen är allt lugnt igen och vi skrattar. 

Jag tycker verkligen inte om att vara ledsen, arg,  upprörd, förbannad, irriterad osv osv... så jag undviker det helst och jag gör allt för att slippa. Detta är inte bra.. för då blir folk indirekt och omedvetet vana vid att dom kan kasta runt med mig hur som helst, för det kommer sällan en negativ reaktion som respons.

Man ska visa vart skåpet ska stå ibland... jag måste bara träna lite på att stå upp för mig själv och sätta ner foten när det verkligen gäller. För annars förtjänar man inte mycket till respekt. 

Att vara arg hela tiden är onödigt såklart, men det jag försöker säga är att ibland är det tillåtet att gråta och skrika om det är så man känner just så för stunden, annars mår själen dåligt. Håller man allt inne alltid så kvävs man och man kommer in i en ond cirkel. Man kommer in i något sorts vakum där man accepterar att bli behandlad som skit. I längden så vänjer man sig. Låter stört, men så är det.


If you don't get much of a sleep, just buy a Red Bull and smile, it's a beautiful morning fucker.

Kommentarer
Postat av: HelenMogren

Oj det var precis som om du skrev om mig! Är just nu i det där stadiet när man bara funderar och funnerar, Man sover ingenting bara funderar. Bra skrivet

2008-02-28 @ 19:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0