.... fortfarande glassig

Nytt år nytt liv... nya utmaningar nya vänner...

Jag va precis ute och gick en promenad med johanna.. lite spontant sådär, hon va på väg hem från jobbet och jag följde med en bit. Fick ur mig lite skit och fan va skönt det kändes att få ur sig lite sånt man grubblat över i några dagar.

Man måste vara helt ärlig med sina vänner.

Även om det handlar om skitsaker så är det fortfarande saker man ska ta upp.... även om det känns onödigt. För det är det man har vänner till.. man ska prata.


Fan.. det känns som att det här året kommer bli bra.


Jag vet att jag förmodligen framstår som schitsofren eftersom jag är glad i ena stunden här på bloggen och ledsen i andra. Men ni måste förstå att detta är en blogg och det är en dagbok som man skriver i om känslorna man har just för stunden. 

Varför kommer det här året bli bättre då?

Jag har fått nytt jobb.... och jag tänker satsa själ och hjärta på att göra ett toppenjobb den här gången. Jag vet också att jag kommer få fler vänner det här året eftersom jag har sagt till mig själv att jag ska vara med öppen och inte sitta och tro att folk inte vill prata med mig :P för ingen vill gå fram och prata med en person som bara sitter och stirrar.. nä... fler vänner ska jag skaffa mig :) En ny pojkvän ska  jag också ha har jag tänkt.. haha.. men jag har ingen brådska och jag tänker ta dagarna som de kommer. Innan har jag gått runt och tänkt att jag inte ens ska försöka hitta nån.. eftersom jag ville vara själv och klara mig på egen hand.

Sedan maj förra året nångång när det tog slut mellan mig och Robin så har jag varit själv. Och nu räcker det :) jag har lärt mig massssssor under perioden och jag känner mig själv bättre nu. 

Så..... jobb, vänner och pojke.. är mina mål under 2008... och något säger mig att jag kommer lyckas ganska bra.. det gäller bara att tro på sig själv... då går allt.... ajuste.. dansa ska jag kanske också börja göra. Jag har  tagit upp fotbollen igen ju nu.. men vill börja dansa Streetdance också... röra sig till musik är  bland det roligaste som finns.... och så blir man så jääävla trött :) Bra träning som fan :) haka på? :D

Nu i helgen hände något som aldrig någonsin har hänt. Hela familjen var och åt restaurang i stan, gick på Bounce, och sen gick vi till en pub. Efter det stannade jag med syrran och vi fortsatte "festa". Det var en underbar helg som inte går att beskriva med ord egentligen. Surealistiskt är väl det närmsta jag kan beskriva det med :)

Nu ska jag packa väskan och palla mig iväg till fotbollsträningen :) 


Kommentarer
Postat av: Syster yster

Ja tack för en jätte bra julklapp och familjen måste försöka göra om något liknande. Jag hade verkligen en skit kul dag och kväll/natt ;) Ska vara mer social nästa gång syster ;) lovar!
Kram kram

2008-01-21 @ 17:42:07
Postat av: Mamma

Jag ger aldrig några nyårslöften, men brukar däremot önska något. Det här året kommer att bli bra, för alla i familjen, det känns verkligen så! Stämmer in i systers kommentar...än en gång Tack !!!

2008-01-21 @ 20:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0