Myslan i Karlstad

För ett halvår sen så trodde jag att jag aldrig skulle sätta mitt fot på ett lan igen. Men icke sa nicke.

För några veckor sedan så befann jag mig som bekant på Dreamhack summer 2008. I skrivande stund så sitter jag och minilanar med krille och jonas. Det kommer komma lite mer folk sen.. det ser ut att få plats 7st till här.

Vi sitter på en inglasad altan och tar det lugnt just nu. Pojkarna har inte sovit på hela natten.

Jag själv somnade runt 3 inatt och hade ställt kllockan på 5... snoosade lite och gick upp. Tåget till tåget skulle gå 06:15 och det tar 10 min att gå ner till tåget. Insåg efter några minuter efter jag vaknat att jag inte kan lämna disken, skulle ju vara borta i en vecka minst. Så jag ställde mig och diskade... sen skulle jag packa. Slet loss alla kablar till datorn, tryckte ner datorn och sladdarna i en ikeapåse och halvsprang med den på ryggen till tåget.

När jag väl kom fram till tågstationen så hade jag 4min kvar.. bra tänkte jag. Ställde ner min enormt tunga packning och pustade ut. Insåg 06:14 att jag stog på fel plattform... TRÖTTSKALLE! Sliter tag i packnigen och kutar över till andra plattformen.. störtade in precis innan dörrarna stängdes.

Vilken jäkla morgon!

Somnade sött på tåget sen... varpå det kommer en man i katrineholm och vill ha min plats.... när det fanns 1000 andra platser att ta... jag som sov så djupt!!1 bytte plats och satte mig bakom.. somnade.. efter ett tag vaknade jag av att samma man fäller bak sitt säte så att jag får jättelite plats för benen. Buffade lite på hans säte för att visa min poäng.. men ingen respons, han hade redan somnat. Jag är ingen dvärg! haha..

Kom fram till karlstad 09:35 och har varit vaken sedan dess. M.a.o har jag sovit 2h inatt och det ser inte ut som att jag kommer få sova inom den närmsta perioden.

Känner att det här blogginlägget blir kasst som fan... jag skyller på the lack of sleep så att säga :-)

Ska däcka på tangentbordet nu som en true gamer ;)

Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0