Nu är jag så less på det här

Under semestern så gick jag upp säkert 4-5kg eftersom vi bara åt skräp och rörde oss minimalt. 

Nu under sommarrean så vill man ju så gärna handla kläder. Vilket är bra för skitsmå och skitstora människor. I det här fallet har jag faktist tur.. alla stora storlekar finns kvar fortfarande.. och på rea. Kan det bli bättre? :p 

Ja.. det kan det... 

Va på stan i fredags, med malou, vi handlade lite på H&M och malou köpte ett par byxor i storlek XS.... jag sa till henne att jag inte haft den storleken sen jag gick i mellanstadiet.. om ens då.

Konstigt nog så är jag relativt nöjd med mig själv. Dock är dessa extra kilona som jag la på mig på semestern helt oönskade... (konstigt va?) :p så nu är jag skitless på det. Allt tänk på vikt osv för mig galen. 

Man blir aldrig nöjd.. så hur mycket jag antagligen går ner, så kommer jag inte vara tillfredsställd med den vikten förrän jag förlorat den. Så är det ju med allt iofs. Människan i ett nötskal. Men ändå...

Jag ska sätta en målvikt.. en realistisk den här gången.. och när jag kommer till den så kan jag antingen välja att vara helt nöjd och inte tänka mer på det, eller så kan jag välja att gå ner mer. Felet som jag och många andra gör är ju att man går ner, sen är man så jäkla nöjd med sig själv och tänker "nu kan jag fira". Det är nog den största fällan för mig iaf...

Jag måste nog gå mer efter "ska man vara fin får man lida pin" om jag ska lyckas. 

Jag vet inte hur många gånger jag skrivit om det här ämnet.. och jag har varje gång försökt inbilla mig att "nu jävlar går det, viljan är här och inget kan stoppa mig".  Men jag tror att om man ska gå ner i vikt så måste man först och främst älska sig själv hur man än ser ut, 35 som 140kg, annars kan man inte lyckas. 

 Min nya plan är enkel.. 

mån: promenad (1h)
tis: sola (liten promenad)
ons: promenad (jobbig, upp och ner för backar osv, 45min)
tors: ev sola (liten promenad)
fre: vänner
lör:  vänner
sön: städ/tvätt och promenad

 Jag har tänkt igenom detta med maten också.. 

Frukost: juice och frukt
lunch: riktig mat (oavsett vad, jag måste ha mycke lunch annars kan jag inte jobba)
middag: buljong- eller tomatsoppa.

En liter buljong innehåller 5kalorier :S och jag blir mätt på det (man får ha i lite roliga kryddor och ev nå grönsaker och/eller kött). Blir jag hungrig igen sen så kokar jag lite till.. och är jag fortfarande hungrig efter ett tag så tar jag och gör en blåbärssmoothie med banan. 

Jag ska införa en ny regel också.. ingen mat efter 7. Den metoden har många lyckats med... på så sätt blir det inge snaskande. 

Det gäller också att inte sätta upp för mycke regler.. då blir man bara olycklig och mumsar choklad :p

Ikväll när jag kommer hem ska jag ut och gå i lite drygt en timme.. sen ska jag rensa bland mina livsmedel och slänga allt onyttigt som inte ska vara där.. chokladpudding, majonäs, sylt, godis, kakor osv... jag äter ändå aldrig av det (förutom när jag gått ner i vikt och gratulerar mig själv), så då kan jag ju lika gärna slänga det.


Antagligen jävligt tråkig läsning och upprepningar med tidigare inlägg.. men jag tror jag skriver detta för mig själv för att peppa lite.... och få lite ångest :)



Kommentarer
Postat av: Tobb

Usch det där lät jobbigt, massa promenader å skit =P

2008-07-26 @ 22:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0