På plats under Dreamhack summer 2008

SJUK!

Blir fan alltid sjuk under DH. Inte så jäkla konstigt egentligen dock eftersom det är 5000 personer med datorer inkopplade och 5000 besökare här. Alla går runt på sina egna små baciller och säkert alla 400 i crew är sjuka. Jag är mao inte ensam om att gå runt och vara snorig.

Jag jobbade i år som ESWC admin för det svenska kvalet till den riktiga turneringen (finalerna) som hålls i San Jose senare i år. Vår turnering är nu slut och efter en jävligt tight final mellan SK och förra årets kval-vinnare Fnatic.

Det finns en arena här med plats för 600 personer. Under finalen var denna smockfull och stämningen var lika hög som under fotbollen, sverige - spanien, som visades på samma skärmar i lördags. Det är 3 big screens som allt visas på och vissa tycker även att trycket var större under finalen i ESWC än i fotbollsmatchen. Ganska sjukt ändå :-)

Jag sov från 02.00 till 19.00 idag och var lagom utvilad. Har sår under näsan efter allt snorande och jag hostar något enormt. Det är dock skönt att vår turnering är färdig, jag har inget att göra nu mer än att vänta på att vi ska riva båset, vilket kommer ske kl 03.00 inatt. Dvs om 3h.

Den andra CS turneringen som hålla i vårat bås är nästan klar och det är minst lika spännande i den. Jag har dock inte någon större koll eftersom jag inte har någon energi kvar i kroppen.

Hoppas ingen kommer och pratar med mig under den närmsta tiden för jag orkar inte svara :-)

Jag har blivit intervjuad 2 gånger och skrivit en autograf ;) jag är tjändiz ;)

Jag lägger upp lite roliga bilder från eventet när jag kommer hem, jag orkar inte göra det nu. Under den här lilla stunden jag bloggat så har jag haft min lilla paus. Jag sitter här och ser hemskt upptagen ut ;)

Om ni är sugna på att kolla på lite bilder från eventet så finns det massor på www.dreamhack.se och på www.fragbite.se www.rakaka.se har också lite bilder.

Nu ska jag gå och äta lite. Over'n out :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0