Fredag

Det blir inge skåne i helgen som det var tänkt =/

Jag har inte råd ... jag tror att jag har 50:- på mitt konto efter att jag handlade lite mat igår på ICA samt födelsedagspresent till johanna som fyller år snart. 

Man kan ju trösta sig lite med att det är löning om 11 dagar ;) Längtar gaaanska mycke. Fick ju elräkningen häromveckan också.... på 902:-. Jag tyckte att jag precis betalade en fet elräkning... och den låg på närmade 2000:-.. . det sved :) men 902:- för 3 månader.. är det dyrt eller billigt???

Ska bli extra skönt nu den här löningen eftersom Fredrika kommer betala halva hyran. Då kommer jag kunna lägga de extra pengarna på nyttig mat som allt som oftast är lite dyrare än den onyttiga :)

Har fått ett jättegulligt träningsschema och lite mattips av krille :D Jag vill komma i form och han vill hjälpa till :D Han skickade ett litet mail med lite tips, han är så söt:

Bra saker att äta:
- Så lite kolhydrater som möjligt.
- Kött. fisk, ägg, bönor, linser, kikärter
- Mjölk, yoghurt, ost, keso, kesella
- Grönsaker, rotfrukter, sallad
- Frukt, bär

Träningsschema:
Måndag: Gå i rask takt ca:1 timme. (Alt: Springa 30 min)
Tisdag: Fotbollsträning
Onsdag: Övningar hemma
Torsdag: Fotbollsträning
Fredag: Vila
Lördag: Upp tidigt o ta en rask prommenad före frukost ca 2.5-5 Km.
Söndag: Vila

Recept:
Kolhydratsfria Pannkakor
på äggula+vitor, sojamjölk, vatten, bakpulver, psylliumfrön och salt med Minikeso och Sylt utan tillsatt socker samt lite sötningsmedel.

Kikärtssoppa
hacka 1 scharlottenlök
hacka en halv- en vitlök
hacka ner nån matsked med örter som finns hemma. jag tog persilja, gräslök och basilika
fräs lite lätt i olja och/eller smör
häll ner en halv burk med kokta kikärter ( eller om man kokat själv)
häll på ca 2 dl vatten (bättre att ta för lite än för mkt och späda mer sen)
+ en halv buljongtärning ( svamp tog jag)
låt småputtra nån minut
klicka i en-två matskedar creme fraiche
rör om och kör sen slät i mixer
smaka av med peppar och ev salt
häll i en halv-en matsked vinäger
späd med mer vatten om den e för tjock.

Tonfisksröra
Det här receptet utgår från min tonfiskröra, som sedan kan modifieras till tonfiskssallad eller en pastasås.
2 burkar tonfisk i vatten
½ gul lök ELLER 1 charlottenlök
150-200 gram Keso/Kvarg
En skvätt lättfil/yoghurt
Peppar
Kapris
---------
- Hacka löken
- Häll av det mesta av vattnet från tonfisken
- Tillsätt keso efter smak/proteinbehov
- I med 3-4 teskedar kapris
- Tillsätt yoghurt tills lagom konsistens uppnåtts
- Peppra efter smak
---------


Söt! :D


Kommentarer
Postat av: Fredrika

ååhh rotfrukteeer !

2008-03-14 @ 14:42:33
Postat av: Cat

hahahaha elakt fredde! :D

2008-03-14 @ 14:49:29
URL: http://catcat.blogg.se
Postat av: Fredrika

Inte elakt, det är ju gott :oooo

2008-03-14 @ 18:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0