GRATTIS FRUGAN I FÖRSKOTT (22år)

Marissa burns trey är ett band som frugan älskar. Jag fixade å trixade lite till hennes födelsedag så att hon fick signade tröjor av bandet mellan två låtar på en spelning hon var på i lördags. 

Snacka om att hon blev glad :D sen om glädjen förstärktes av alkoholen vet inte jag ;) men det var iaf en av mina mest lyckade presenter jag någonsin fixat :D

Fredrika fyller år imorson onsdag så det blev en tidig födeldesagspresent, men det är väl  lite bättre att få presenten med autografer direkt från bandet istället för att få det på posten? :D

Jag beställde två tröjor. En grå och en vit som jag ville att dom skulle signa.

marissa-fredrika

(Bilden är hämtad från fredrikas bilddagbok, texten under bilden tillhör den också).





Här är lite bilder på bandet.


marissa-antonmarissa-bollenmarissa-davud
marissa-gustavmarissa-yongyot





Det var Davud som jag pratat med via myspace. Här följer mailkonversationen:





----------------- Original Meddelande -----------------

Från: Trixy

Datum: 19 feb 2008, 16:24


Hej

Hehe hur skriver man detta utan att låta löjlig?

Jaja.. Jag ska gå rakt på sak. Min inneboende Fredrika är en tjej som älskar er musik. Hon ska åka ner till Skåne den 8 mars till Musical Intercourse 2008 för att se er.

Nu är det såhär att hon fyller 22 den 12mars och jag vill ge henne en present hon aldrig kommer glömma.. jag fick en idé om att det vore grymt med en signerad bild eller en skiva av er. 

Ni anar inte hur jävla bra detta skulle bli om vi verkligen lyckades fixa detta. Hon är verkligen värd något speciellt och jag skulle vara er evigt tacksam om ni hjälpte mig med detta. 

Vi hörs ///

Catarina




----------------- Original Message -----------------

From: Marissa Burns Trey (New gigs)

Date: Feb 19, 2008 6:12 PM


Tjena Catarina!

Fan vad kul att höra, det är alltid roligt att vara uppskattad!

Nu är det ju som så att vi tyvärr inte har nåra officiella skivsläpp att ge henne, å bilder är det ju också rätt kasst med. Men däremot så fick vi hem nya tshirtar idag som är jäävligt snygga, även girlies, så det kanske kan vara nåt? Kanske kan se lite fult att signera en sån grej, men det går ju om du vill. Bilder kommer upp här på myspacen inom kort på hur dom kommer se ut, så håll ögonen öppna!

Ha de fint

//Davud




----------------- Original Meddelande -----------------

Från: Trixy

Datum: 20 feb 2008, 10:23


Hej igen

Fan va kul att jag fick svar. Det trodde jag ärligt talat inte att jag skulle få :) det var en ren chansning. En signad tröja skulle verkligen vara grymt, tillsammans med nån signad bild eller nåt. Vad kostar det? Och när tror du att vi kan fixa detta? Eftersom hon fyller år i början av mars så är det ju ganska snart. 

/ Cat




----------------- Original Message -----------------

From: Marissa Burns Trey (NEW SONG, NEW GIGS)

Date: Feb 20, 2008 1:03 PM


Jaomen vad härligt att det kan funka! Men däremot så har vi inte bestämt pris på tröjorna å så än, men antar att du vill beställa så att vi skickar grejerna till dig va? Ska kolla upp detta med dom andra, å nån sorts bild kan vi la fixa, men kan dock inte lova att det blir nåt skitproffsigt :). 

//Davud



----------------- Original Message -----------------

Från: Trixy
Datum: 20 feb 2008, 1.40 PM

Hej

Ja det absolut grymmaste vore ju om någon av er kunde lämna över det direkt i handen till henne. Men det förstår jag verkligen om det inte går att ordna. Beställa så det kommer med posten går ju också bra såklart.

Ju mindre proffsigt fixat desto bättre ;D Med personligt då.
/ Cat


 


----------------- Original Message -----------------

From: Marissa Burns Trey (NEW SONG, NEW GIGS)

Date: Mar 3, 2008 11:35 AM


Tja!

Har du sett bilderna i galleriet på dom nya tröjorna? Det är bara att bestämma sig för vilken du vill ge bort, å så får vi väl försöka bestämma nåt sätt hur vi ska göra med betalning osv. Du vill inte att vi ger grejerna till henne personligen eller nåt sånt på lördag istället?




----------------- Original Meddelande -----------------

Från: Trixy

Datum: 03 mar 2008, 13:10


Hej hej!

Jag skulle vilja ge henne en grå och en vit i tjejmodellerna (storlek: M) Men ni kan ju signera på den vita bara. Vet inte om hon kommer våga använda den som är signad.. så därför vore 2 trevligt. 


Ang betalning så kan jag föra över till något konto. Jag kommer inte kunna följa med ner till skåne pga jobb. Så jag missar er =/ så jag kan inte ge pengar i handen heller. 

Som jag sa så vore det absolut bäst om ni ville lämna över dem direkt till henne, dels för att det är kul och dels för att det går snabbare.. man slipper tiden för frakt och porto. 

Hur detta med överlämningen ska gå till är helt upp till er. Eftersom jag inte kan vara med så blir det lite jobbigare kanske. Dag, tid, plats osv bestämmer ni helt och hållet. 

/ Cat




----------------- Original Message -----------------

From: Marissa Burns Trey (NEW SONG, NEW GIGS)

Date: Mar 4, 2008 1:51 PM


Okej, men jo det kan ju gå bra att föra över till nåt av våra konton, ska kolla med han som har hand om t-shirtpengarna vad han har för kontonummer. 

Vi kan ju göra som så att vi ger henne tröjorna från scenen, mellan några låtar. Är ju nästan enklast iomed att vi kan "ropa" efter henne liksom :P. Ska kolla upp detta med dom andra i bandet senare idag, men det är ju helt klart det lättaste alternativet. Kan ju dessutom inte nån annan dag, så får ju bli på spelningen isåfall. 

//David




----------------- Original Meddelande -----------------

Från: Trixy

Datum: 06 mar 2008, 08:02


Tjena

Okej det vore grymt! Om ni ska ha pengarna för tröjorna innan helgen så måste jag få något sorts kontonummer idag. 

Jag vill alltså ha 2 tröjor, en vit och en grå. Den vita vill jag gärna ha signad med "Grattis fredrika önskar Marissa burns trey + namn". Vart ni signar spelar absolut ingen roll. 

Jag funderar på vilket namn ni ska ropa upp, för hon kallas syster tindra (internt, hon är ingen nunna haha).. men hon heter Fredrika H********, båda går bra. Om ni ska hälsa från mig så säg Trixy. 


Fixar ni detta?? =)

/ Cat




----------------- Original Message -----------------

From: Marissa Burns Trey (NEW SONG, NEW GIGS)

Date: Mar 8, 2008 11:01 AM


Tja! 

Vad för storlek ska hon ha då? Å ska det vara girlie eller tshirt?

Mitt kontonummer är ********** (*********)

In med 200 spänn så fixar vi detta åt dig! Det är fortfarande säkert att hon kommer på spelningen ikväll då?

tja //David

 

 

----------------- Original Meddelande -----------------

Från: Trixy

Datum: 8 mar 2008, 12:34


Hej hej!

Hon ska ha M om det är en normal storlek. Girlie blir bra .. en grå och en vit. 

Det är klart hon kommer :D Ropa Syster tindra så kommer hon fatta direkt att det är henne det gäller. 

Jag för över pengarna nu så borde du ha dem på måndag. Tack som fan! Hon kommer bli grymt glad :D :D

/ Cat

 

 

Fredrika ringde mig innan bandet skulle spela och berättade att dom sålde tröjor på plats och att hon stog i kassan för att köpa en... "NEJ NEJ! du får inte köpa en!" halvskrek jag haha :D "Varför inte då då???" ... "För att jag säger det".. haha.. :D hon hade ju inte fått tröjorna än då. Det va ju en jävla tur att hon ringde mig just där, annars hade ju inte min present varit lika kul :)

 

Bandet spelade några låtar och ropade sen upp "syster tindra" till scenen. Hon reagerade inte först, sen ropade dom ut igen.. och då sa hennes syrra "men det är ju DU!". Sångaren gick fram och gav fredrika, som stog längst fram, tröjorna jag beställt. Han hälsade från Trixy :D

 

Fredrika ringde sen efteråt och var superglad :D Och jag blir ju glad när mina vänner är glada så jag kunde inte sluta le på hela kvällen :D Mailade efteråt till bandet och tackade.....



----------------- Original Meddelande -----------------

Från: Trixy

Datum: 10 mar 2008, 00:14


Tack!! Hon blev så jävla glad!!1

Och det blev den en av de bästa presenterna hon någonsin fått sa hon. 

Förde över 300 kr, lite extra som tack.. (Markerat med Trixy).

Ha det bäst!

/Cat




----------------- Original Message -----------------

From: Marissa Burns Trey (NEW SONG, NEW GIGS)

Date: Mar 10, 2008 11:39 AM

Tja tja!


Varsågod, det var bara roligt att göra nån glad. Vad kul att hon tyckte det var en såpass bra present! Å tack för extra pengarna, jättesnällt =).

Ha det bra!

//Davud



Kommentarer
Postat av: Fredrika

Du är fortfarande världens bästa, och jag var inte full i lördags, det var ren 100% nykter glädje :D nu när du har hans mail, så kan du väl flirta till gustavs mail? jag är kär :(

2008-03-11 @ 11:29:00
Postat av: Rangelkent

Grattiz Fredrika

2008-03-11 @ 16:40:21
Postat av: Tobb

Grattis i förskott å grattis till tröjjorna =)))

2008-03-11 @ 18:43:57
Postat av: Marcus

kan det vara världensbästa vän som gör något sådant eller??

2008-03-26 @ 13:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0