LÄGENHET UTHYRES!

Den 1 juli 2008 ska jag flytta! 

Jag kan bara bo i den nya lägenheten i ett år. Så den 1 juli 2009 måste jag flytta igen. MEN, om jag hyr ut min nuvarande lägenhet till någon som sköter sig, så får denne person ev ta över mitt förstahandskontrakt 1juli 2009 då jag har planer på att köpa mig en bostad. Jag vill inte överlåta förstahandskontraktet direkt eftersom jag gärna vill ha en backup.

Jag kan hitta någon som vill hyra i andrahand av mig via blocket, men jag vill gärna att det ska vara någon jag känner. Allt blir så jävla mycke bättre då. Orkar inte dra upp alla fördelarna ;) ni får fundera själva.

Så....... jag är på jakt. 




Vad är det för lägenhet jag vill hyra ut i andrahand då? Sugen på info?

Lägenheten ligger ganska centralt i Södertälje med busshållsplats utanför dörren, 5min gåväg till tågstation och 8min ner till stan. Lägenheten är nyrenoverad sedan vintern 2006. Allt byttes ut förutom garderober och badkar, vilket jag tycker var ett jävla bra drag då det är ett charmigt sittbadkar och garderoberna är så jävla djupa, man får plats med alllllt man äger där. Det är nästan en walk-in-closet ;).

Planlösningen är genomtänkt och riktigt bra imo eftersom man inte ser köket från sängen. Lägenheten är på 26 kvadrat men jag tycker att den känns lite större av någon anledning. Stället passar perfeeeeekt om man ska bo själv. Det är i ett av de lugnaste områdena i södertälje, under hela den tiden jag bott där (sedan nov 06) har jag hört grannarna 3 gånger. Skojar inte. Man hör inte ens att dom går på golvet ovanför, spelar musik på helger eller något alls. Jag har haft fest 2-3 gånger och har inte fått klagomål då det är ganska mycket unga människor i huset.

Hyran är human med tanke på det fräscha skicket och läget. Spisen, toaletten, golvet, kökskaklet, köksluckorna, kylskåpet är nästintill sprojlans nytt. Jag betalar 3120:- för lyan. Det är ingen insyn och det är bara en trappa med 5steg upp till lägenheten, men den ligger inte på bottenvåningen då huset står i en backe, svårt att förklara. Hiss behövs inte :) Har också en fransk balle.

Anledningen till att jag ska flytta är för att jag vill ha närmare till jobbet samt att jag har en inneboende. Och då behöver man en större lägenhet. Annars hade jag INTE bytt lägenhet än på ett jävla tag :) 

Det är som sagt 5min till tåget från lägenheten att gå, men är man lat kan man ta bussen ner, då sparar man 1-2min och man slipper gå haha.. därifrån tar det ca 45min in till sthlms central. I Södertälje finns allt man behöver egentligen så det finns inte så mycke anledning till att gnälla över den "långa" resvägen in till sthlm :) 45min går för övrigt jävligt snabbt när man vant sig :)


planlosning2
(Klicka på bilden ovan för att se planlösningen i stort format)



Vart jag ska flytta säger jag inte men det är iaf bättre för mig personligen på väldigt många olika sätt.

- 62 kvadrat (istället för 26 som jag har nu).
- Inglasad stor balle.
- Högt HÖGT upp (dvs trevlig utsikt) Man ser ut ovanför alla andra höghusen. Huset står på en kulle. 
- Hiss.
- 10min till jobbet (ist för 50min).



Vill du kontakta mig ang lägenheten så maila till [email protected]

Kommentarer
Postat av: Rangelkent

"- Inglasad stor balle."

gratz

2008-03-25 @ 14:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0