Fundering kring hjärtslag

(Det här inslaget är lite luddigt. Med flit).


Jag tror att alla har ett förutbestämt antal hjärtslag. 

Jag har tänkt på detta ett tag, men kan inte minnas att jag pratat med någon om det. Jag ska ge några exempel som styrker min tes. 

Tränar du, går pulsen upp, när du sen sover får du låg vilopuls. Rör du dig ingenting så har du högre vilopuls. Är du kär brukar hjärtat dunka fort som fan, när det tar slut är du ledsen och då känns det inte ens som att hjärtat finns kvar. Allt jämnar ut sig... ! Jag kan komma på hur många saker som helst som tar ut varandra på samma sätt som jag precis beskrivit.

Är det tänkt att du inte ska ha mer än X antal hjärtslag, så dör du. Är du bara nära att dö, då hade det kanske kalkuletars fel någonstans i matematiken... jag menar, det är ju ändå en jävla massa hjärtslag man ska hålla reda på.

En sidogrej som inte funkar med min hypotes är att om man sover FÖR mycket, så är man tröttare sen när man är vaken än om man sovit lagom mycket. Men den sidostickaren kan vi sopa under mattan ;)

Anyways.. det jag vill ha sagt är att din tid och ditt hjärta har begränsad kapacitet. Använd det väl. Man vet inte när hjärtat slår för sista gången. Kanske är det när du är 89år eller kanske imorgon (kanske fyller du 89 imorgon?). Det är bara ödet som vet, och det är information man inte kan hitta på Google.


Jose Gonzalez - Heartbeats


Deeeeeep ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0