Götebörgh!

Haha jaaaahaaa... då va Göteborg överstökat :) (eller vi var ju faktist inte i gbg, Mölndal var vi men same same shit shit).

Att vi skulle komma till staden med storm visste vi ju.. men att det skulle vara storm redan när vi kom ner hade vi inte riiktigt räknat med :) Ösregn, blåst och kallt som fan!

Helgen blev minst sagt något annat än vad mina helger brukar vara. Bilade ned med robin (mitt ex), hans nya flickvän Louise och Christopher. Jag tog tåget från Södertälje 11.02 på lördagen och var framme i Nyköping 11.40.. där kom Robin och hämtade mig. Vi plockade upp Louise och Christopher och sen var vi på gång. 

Vi stannade snabbt i Norrköping för inhandling av alkohol och mat. Och gissa vem jag träffade på Mc Donalds!! Marziihhh ;D Hade nästan glömt att hon jobbade där. Det har aldrig känts så naturligt att stå och krama och skratta med donkenpersonal vid kassorna :D Världen är ganska liten :) 

Efter maten så började vi förtära alkohol i bilen. Alla förutom stackars Louise som körde drack i bilen. Runt 6 var vi framme hos Mattias som vi skulle hälsa på. Han är alltid lika glad :D Har inte träffat honom på sissodär 3 år eller så. Så det var kul. 

Vid 7 var festen igång i lokalen Matte hade lånat men jag fick spänningshuvudvärk =/ Det blev ju inte bättre med mer alkohol heller.. Försökte ta det så lugnt jag bara kunde så jag skulle orka med krogen. Med andra ord så var jag riktigt tråkig på förfesten =/ Förlåt alla :)

Gosman tittade förbi en snabbis :) Kul som fan.. vi träffas ju så sällan så det var kul. Han stannade inte så länge men bättre än inte alls :) Vi åkte och handlade groggvirke åt mig och sen åkte han igen.

Vid 22.30 skulle vi iväg till krogen... jag fick åka spårvagn för första gången! ;) WOW! :p

Väl på krogen blev det inte såå mycket bättre med huvudvärken och jag visste att Robin och Louise skulle försvinna på sitt håll och så full som Christopher var så skulle väl han också lyckas ploppa bort. Så när vi kom in på krogen så sa jag direkt till Matte att han inte fick lämna mig eftersom stället sades vara stort och tappar man bort någon så hittar man inte personen igen. Men plopp sa det... så var Matte borta :)

Vi var väl kanske 14 pers i sällskapet så man blev inte helt ensam iaf. Av någon anledning så höll sig de flesta till och från på ett speciellt ställe.. uppe och ute vid schlagerbaren kan man säga. Robin blev full som vanligt, Matte.. herregud vad han va full..  men han fyllde ju också år så :) Louise blev jäkligt påverkad också.. och samma sak med Christopher. Jag satt och konstaterade att jag var för nykter.. men såhär i efterhand förstår jag att jag inte var så nykter som jag trodde :D

Trädgår'n hette stället vi var på. Som de andra pratat så mycket om innan att det är så stort och det bästa stället i gbg. Jag blev inte riktigt så imponerad som de andra. Nöjesfabriken i Karlstad är mycket större, det största i sverige :) Där kan vi snacka stort ställe, närmare bestämt 7500 kvadratmeder! :)

Min mobil var nog min bästa vän under kvällen. Ja.. jag hamnade med all säkerhet i facket som "SMS-tjejen".. och jag vet hur tråkiga sånna människor är. Jag smsade med Gosman som satt i sin bil och kollade film hehe, Anders som satt på en pub lite längre bort på gatan, och med Krille. 

Träffade faktist Anders utanför sen :) Stackarn va blöt han va :D det hällregnade och stormblåste! Jag fick värma hans öron haha :D han njöt :)

Dagen därpå svullade vi pizza och sen lite senare på dagen somnade jag och Christopher på varsin soffa medans de andra gick ner och städade i lokalen vi varit i kvällen innan. Vid 5-6 igår (söndag) åkte vi hem. Robin och Louise satt/låg i baksätet och sov.. medans vi där fram satt och spelade jättebra musik, typ P1 :)

Kom hem runt 22 igår.. Slut som fan! Somnade nästan direkt! Skööönt. Stängde ögonen, och öppnade dem igen efter, som det kändes, 1 min.... men då skulle jag upp och jobba.

Sitter med en Powerking här och håller tummarna att jag ska orka hela dagen på jobbet :)


Ser för övrigt ut som en luffare idag haha.. jag hade 3 min på mig från duschen till bussen.. så det fick bli vad det blev. Men det är kul att man kan roa kollegorna med en sådan simpel sak som kläder iaf :)

Snart = frukost! Företaget bjuder på bufféfrukost alla måndagar! Det behövs!

Kommentarer
Postat av: Tobb

Låter som en trevlig helg, och nästa blir säkert minst lika trevlig :D

2008-10-06 @ 16:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0