Det slog mig

Det slog mig igår kväll att mitt aprilskämt var dåligt på många olika sätt..

1. Det var inte alls kul :-)
2. Det var ingen som gick på det eftersom oddsen var jävligt dåliga.
3. Det kanske framstod som att det varit JAG som blivit lurad :-DD

Kan vara sämsta aprilskämtet någonsin ;)

Nä.. jag blir kvar i sverige. Verkar inte bättre än så..  "men sverige är ju fint på sommaren också" ..... pff.. är så jävla trött på det svaret när jag gnäller över att jag vill ut och resa. JA sverige är fint.. men jag vill UT! Jag vill utforska världens alla hörn. Äta annan mat, känna på annan luft och atmosfär och träffa andra människor. Sen om resmålen ger snö, sol eller storstadsmiljöer spelar ingen roll.. jag vill UT! :-D NU!

Det förvånar mig ganska mycket att jag inte rest mer än jag har. Jag har i hela mitt liv (hittills ;) ) velat resa och jag sa till mig själv att när jag har jobb, och kan spara ihop pengar utan problem, så ska jag ut och resa...

Mina resmål hittills (förutom besök i mååånga av sveriges alla orter):

- Bulgarien, Sunny beach (familjesemester). Jag och familjen åkte dit när jag var 16år eller så.
- Bulgarien, Sunny beach (festresa). Åkte dit med tjejpolarna för att umgås i en vecka.
- Frankrike, Chamonix, Alperna, (skidresa). Bilade igenom sverige, danmark, tyskland, schweiz och sen till frankrike.
- Norge, Oslo. ("affärsresa"). Åkte till Oslo på egen hand för att gå en 2dagarskurs.

Förutom diverse kryssningar och fotbollsläger (åland) så har jag inte rest mer än så. Det känns som att jag besökt massor med ställen, men icke. Ovan lista är komplett. Jag har inte ens varit i grannländerna och hälsat på (förutom den korta visiten i norge).

Nej.. jag ska bara försöka hitta lite reskamrater och sen bär det av!!

De hetaste önskemålen just nu är London och Thassos (grekland). Av två helt olika anledningar egentligen. Jag fick upp ögonen för Thassos förra året då jag letade resmål, jag blev förälskad direkt, jag blev mer och mer kär ju mer jag läste på om ön. DIT ska jag. London har alltid intresserat mig av någon anledning.. varför vet jag inte alls. En weekend dit skulle vara urkul!! Resan dit och hem kan man få billigt om man köper på rätt ställe, sen kostar det att leva, men 2-3 dagar kan man nog klara sig :-)

Thassos (grekland)

 


   
(Klicka på de små bilderna för större format)




Utan att skoja.. vem vill åka med mig till Thassos i sommar??

Det hotellet jag har tittat på kostar ca 6000:-/pers och då ingår förstärkt frukost. Jag tänker inte säga vad hotellet heter eftersom jag vill att det ska finnas platser kvar om jag vill åka dit (det är ett litet skitmysigt hotell). Mihi :-)

Jag kan tänka mig att i framtiden skaffa en lägenhet eller en semestervilla på Thassos. Får jag chansen någon gång i framtiden kommer jag nog absolut att ta den!

*längtar sig bort till en solig strand*


Boendet:
Lägenheterna: Tvårumslägenhet med ett sovrum med två sängar och ett vardagsrum/kök med två extrasängar i form av en bäddsoffa. Minikök med kokplattor, mikrovågsugn, kylskåp och enkel köksutrustning. Balkong. Fräscha rum med dubbelsäng en samt en extrasäng. Dusch och wc, satellit-TV, kylskåp, mikrovågsugn, vattenkokare och kaffebryggare. Alla rum har balkong. Luftkonditionering (ca 275 kr/vecka) och deponeringsfack (ca 100 kr/vecka) mot avgift som betalas på plats. Städning 3 ggr/vecka, byte av lakan 2 ggr/vecka.

Om Thassos:
Temperaturer: Dag 32*C, natt 21*C, vatten 23*C.
Euro. 1 EUR = ca: 11 SEK

Thassos ligger i norra delen av Egeiska havet. Ön är nästan cirkelrund och har ett omväxlande och dramatiskt landskap. Högsta berget är 1 129 m över havet. Thassos har omkring 13 000 invånare, av vilka ca 3 500 bor i Thassos stad, eller Limenas som är stadens andra namn. Vid stranden Golden Beach som ligger ca 8 km från Thassos stad finns två byar i var sin ände av den ca 2 km långa stranden. Skala Potamias, som är den större byn, och Skala Panagias. I den lilla fiskebyn Skala Rachoni finns en kilometerlång sandstrand. Limenaria är öns näst största stad och ligger på sydvästra kusten 40 km från Thassos stad.

Transfer kan förbeställas vid bokning. Buss från Kavala på fastlandet till färjelägret vid Keramotí tar ca 10 minuter. Färjan från Keramotí till Thassos stad tar 40 minuter. Buss till hotellen i Thassos stad ca 10 minuter, till inkvarteringarna i Golden Beach, Skala Rachoni och Skala Prinos ca 30 minuter. Airtours representant assisterar vid ankomst och avresa.



Bad
Thassos är känd för sina många, fina sandstränder. Stranden Nisteri ligger i Thassos stad, finns även några andra mindre. Golden Beach är en av Greklands finaste stränder. I den lilla fiskebyn Skala Rachoni finns en kilometerlång sandstrand. Längs hela kusten finns flera fina sandstränder, bl.a. Paradise Beach och Aliki Beach. På några ställen finns även klippbad.

Nöjen
Det finns mängder av tavernor och restauranger i Thassos stad, runt gamla hamnen och utefter sandstranden österut. Senare på kvällen lever stadens barer och caféer upp. Lite utanför centrum finns även utediskotek. I Golden Beach, Skala Prinos och Skala Rachoni finns flera tavernor och barer. Utbudet på badorterna är störst under högsäsongen.


GIEFV!!!


Vad kostar det då?
Flyg+hotell+frukost+resa till o från flyg = ca5816:-/person
(beräknat på sommarpriserna förra året, förändras inte så mycket)

Övrigt:
Parkering/vecka arlanda= 460:-
Air condition: 275:-/vecka
Säkerhetsfack: 100:-/vecka
Flygmat: 140:-/person
Avbeställningsförsäkring av resan: 170:-/biljett
Reseförsäkring: 199:-/biljett

Utan lunch och middag och trevligheter kostar det ca 6742,50:-/pers om man åker 2 och bor i lägenhet.
Åker man flera blir ju vissa gemensamma kostnader "billigare" per person.

;)

Påläst? Jag?? oja!!

Kommentarer
Postat av: Tobb

Annars är Korfu jävla najs Ö oxså :) Utomlands resor är alltid roligt :D

2009-04-02 @ 10:17:54
Postat av: Tobb

Annars är Korfu jävla najs Ö oxså :) Utomlands resor är alltid roligt :D

2009-04-02 @ 10:18:52
Postat av: Tobb

Wooops dubbelpost trodde min browser hängt sig :D

2009-04-02 @ 10:19:42
Postat av: Catarina

menn!! jag får meddelanden via mail när jag fått kommentarer. jag trodde 3 personer redan skrivit något :-D snacka om lurad! :-D

2009-04-02 @ 11:28:49
URL: http://catcat.blogg.se/
Postat av: Tobb

Haha, förlåt (A)... NOT :P Va rätt billigt pris ändå om det är en vecka man är borta :)

2009-04-02 @ 11:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0