Fritt fram att misshandla!

Tydligen så är det okej att gå ihop några stycken och puckla på en främmande människa på gatan utan att få straff. Det är lugnt, det är bara att köra på. I Södertälje är det så iallafall.

Hörde på radion imorse att åtalet för det gäng som misshandlat en tjej i centrala södertälje (inte långt ifrån där jag bor) går fria. WHAAT???? 

Dessutom på radion så var detta en notis.. det var ingen stor nyhet och de nämnde det lite snabbt innan nyhetssändningen var slut. Killarna som misshandlade tjejen hade knogjärn och sparkade henne tills hon blev medvetslös. Tjejen har t.om angivit namn på några av personerna som var med i gänget. Inte ens "ledaren" i gänget, som är känd av polisen tidigare åkte dit. Det blev inget fängelsestraff, vård och vad jag förstår blev det inga böter heller.

När ska folk förstå att sånt här inte är acceptabelt?? När det gäller din dotter, son, bror, syster, mamma, pappa, kusin, ja någon i din närhet, det är inte förrän DÅ du öppnar ögonen. 

Jag kände inte tjejen i fråga men jag kunde ha gjort och det kunde ha varit min bästa vän. Jag blir så jävla förbannad på detta. Ungarna som utför misshandel LÄR SIG ALDRIG OM DE INTE ÅKER DIT PÅ DET!

Nä, ge dom spö. Stryk ska stryk ha, eller dryga böter så det riktigt svider! 

Bahhh...

Det skummaste av allt är att killarna som ryckte in och räddade tjejen blev höjda till skyarna som hjältar.. vilket är skitbra.. vardagshjältar ska uppmärksammas! Men hur kul är det att ingripa om man vet att personerna ändå inte åker fast? Killarna får väl vara nöjda med att de räddade en tjej ur en knipa hon själv inte kunde ta sig ur. Det skumma är att nyheten om att det inte blev något åtal bara blev en notis.


http://lt.se/nyheter/1.69787

Kommentarer
Postat av: Mamma

I dagens LT: http://lt.se/nyheter/1.70607

2009-02-06 @ 17:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0