Lägenhet uthyres - Södertälje

Den 1 september 2009 ska jag flytta... PÅ RIKTIGT!

Tanken är att jag ska bo i värmland i tre år och studera. Jag vill under den tiden hyra ut min lya i andrahand. Runt den 18 juni 2012 vill jag ha möjligheten att kunna flytta tillbaka igen. Kruxet med att hyra ut i 3år är att man måste gå via hyresnämnden (eller liknande) och ansöka. Annars får man bara hyra ut i 1 år och sen om man inte flyttar in då, så sägs kontraktet upp.

Jag kan hitta någon som vill hyra i andrahand av mig via blocket, men jag vill gärna att det ska vara någon jag känner till. Allt blir så jävla mycke bättre då. Orkar inte dra upp alla fördelarna ;) ni får fundera själva.

Så....... jag är på jakt efter någon.




Vad är det för lägenhet jag vill hyra ut i andrahand då?

Lägenheten ligger ganska centralt i Södertälje med busshållsplats utanför dörren, 7min gåväg till tågstation och 10min ner till stan (beror på hur långa ben man har haha). Lägenheten är "nyrenoverad" sedan vintern 2006. Allt byttes ut förutom garderober och badkar, vilket jag tycker var ett jävla bra drag då det är ett charmigt sittbadkar och garderoberna är så jävla djupa, man får plats med alllllllt man äger där. Det är nästan en walk-in-closet ;).

Planlösningen är genomtänkt och riktigt bra imo eftersom man t.ex inte ser köket från sängen. Lägenheten är på 26 kvadrat men jag tycker att den känns större. Stället passar perfeeeeekt om man ska bo själv. Det är i ett av de lugnaste områdena i södertälje, under hela den tiden jag bott där (sedan nov 06) har jag hört grannarna en handfull gånger. Skojar inte. Man hör inte ens att dom går på golvet ovanför, spelar musik på helger eller något sånt. Jag har haft fest 2-3 gånger och har inte fått klagomål då det är ganska mycket unga människor i huset. Det är riktigt bra ljudisolerat.

Hyran, tycker jag, är human med tanke på det fräscha skicket och läget. Spisen, toaletten, golvet, kökskaklet, köksluckorna och kylskåpet var sprojlans nytt när jag flyttade in. Jag betalar 3161:- i månaden. Det är ingen insyn och det är bara en liten trappa med typ 5steg upp till lägenheten, men den ligger inte på bottenvåningen då huset står i en backe. Hiss behövs inte :) Har också en fransk balle.

Det är som sagt nära till tåget från lägenheten att gå, men är man lat kan man ta bussen ner, då sparar man 1-2min och man slipper gå, haha..

För er som kommer utifrån: Från södertälje centrum tar det ca 45min in till Sthlm c. I Södertälje finns allt man behöver egentligen så det finns inte så mycke anledning till att gnälla över den "långa" resvägen in till sthlm :) 45min går för övrigt jävligt snabbt när man vant sig :)


planlosning2
(Klicka på bilden ovan för att se planlösningen i stort format)



Vill du kontakta mig ang lägenheten så skicka iväg ett meddelande till [email protected]

Kommentarer
Postat av: Sofia Samuelsson

Jag vet ev en tjej som är intresserad =)

Det är brorsans flickvän som ska börja studera på stockholms universitet, så hon söker en etta i s-tälje för tillfället.. hon skulle kolla på en idag vet jag, ska försöka nå henne ikväll och höra hur det gick.. Jag hör av mig till dig om hon är intresserad! ok?

2009-07-14 @ 21:07:56
Postat av: Cat

Jaaahaaaa!!!!

Fan va bra! Det var alltså DET hon och jag snackade om på festen! Jag minns att vi stog och snackade, men inte om vad :DDD



Haha xD

2009-07-14 @ 21:27:09
URL: http://catcat.blogg.se/
Postat av: Sofie

Haha. När jag bodde i min etta betalade jag 3052 kr.

39 kvadrat, helt kök, uteplats, badkar... Hihi :P



Men det verkar vara en mysig lägenhet du har!

2009-07-14 @ 21:48:04
URL: http://sofieoallt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0