Planering bostad 1.1

Nu har jag pratat med en tjej på Sunnebostad och hon har nu paxat en lägenhet åt mig och Snickars.

Har dock lite beslutsångest.. jag har 2 lägenheter att välja på. De är identiska förutom att den ena är på bv och har altan, och den andra är på våning 2 av 2 och har stor balkong.

Hmmm... hjälp mig :-)

Tanken var att jag och Dennis skulle bila till Sunne nu på söndag och titta på lägenheterna egentligen. Vi hade fixat bil osv, men eftersom tjejen som skulle visa lägenheten inte kunde då så ska hon istället fota lyan och skicka bilder på alla rummen via e-post. Känns som att det borde räcka för att lugna nerverna i magen :-)

Lite om lägenheten:
76,5 kvadrat
5038:-/mån (2516:-/pers)
El tillkommer på runt 300:- i månaden
Den ligger mittimellan skolan och centrum

Jag hade ju paxat en etta också sedan tidigare.. där låg hyran på 2700:- men där ingick också el. Den var på 28 kvadrat, men jag har ju redan bott på 26 kvadrat nu ett tag och jag spyr på det. Tror det kan vara skönt med en stor lägenhet för en gångs skull... och för samma pengar. Dessutom sparar man ju in cash om man delar på förbrukningsmateriel osv.. disktrasor, toaborste, dammsugarpåsar ;) osv osv heh..

Detta blir nog bra, nu kan jag andas ut.

Kommentarer
Postat av: Tobb

stor balkong is the shit :D spec om det är inglasat :) Lycka till me lägenhets letandet/kontrakt skrivandet eller vafan man ska kalla det :D

2009-07-02 @ 20:17:33
Postat av: Syster

Hur ligger lägenheterna i förhållande till skolan?

Vilken av lägenheterna är minst sliten?Är båda lägenheterna lika stora?

På nedre botten kan du grilla, inte på balkong.

På övre plan slipper man höra massa spring ovanifrån, i form av hårda fotsteg.

Skönt iaf att det verkar lösa sig rätt bra med bostad :)

2009-07-02 @ 23:35:05
Postat av: Cat

Herregud va du och mamma håller på och ställer massa frågor :p



- Sunne är litet, oavsett vart man bor har man inte mer än en kilometer till skolan.



- Jag vet inte vilken som är mest sliten då jag inte kollat på dom. Lägenheterna är lika stora, möjligtvis spegelvända mot varandra.



- Grilla är ett plus, insyn är ett fett minus.



Är riktigt splittad... inväntar bilderna från husvärden nu som antagligen gör att man bestämmer sig. En sak är säker iaf... EN av lägenheterna har vi blivit uppskriven på. Det är bara en lyx att få välja plan :)

2009-07-03 @ 08:50:12
URL: http://catcat.blogg.se/
Postat av: Cat

Måste tillägga att jag hellre har balle utan glas :p Tak är ett måste, men glas är bara fult, jobbigt och kostar extra :)

2009-07-03 @ 08:54:08
URL: http://catcat.blogg.se/
Postat av: Sofia S

Tänk på att du kan ha väldig insyn om du bor på BV, inte så kul om det t.ex är en gång- eller bilväg utanför =S Jag skulle tagit den på andra våningen med stor balle :D

Lycka till med studierna och val av lägenhet osv.

Puss å Kram

2009-07-04 @ 17:49:38
Postat av: Syster

Men du skrev ju att du hade beslutsångest och ville ha hjälp.

Mina frågor var mer för digän för mig, att vissa saker kan vara bra att tänka på.

Inget annat.

Men jag slutar lägga mig i nu eftersom det är inte första gången du bli irriterad för att jag är nyfiken och undrar eller lyfter saker som är viktiga att tänka på.

Lycka till med valet av lägenhet iaf om det inte är klart än.

Kram

2009-07-07 @ 17:03:26
Postat av: Cat

inte så jag menade syrran :)

2009-07-08 @ 09:48:36
URL: http://catcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0