Titta! Jag flyyyyger!

Det pirrar i magen!

Jag ska flyga idag :) i ett sånt där fordon med järnvingar! Blir så nervös när jag ska flyga själv, har ju visserligen gjort det en gång tidigare så jag är ju rutinerad nu ;) ... (eller?)

Jag ska i varje fall flyga upp till Östersund idag 17/7.  Ska upp och hälsa på Johanna som flyttat upp dit.  Flyget avgår från Arlanda 17:35 och jag landar 18.35 :) Jag älskar att flyga! :D Det jag är nervös över är att jag ensam klumpeduns ska hitta till rätt ställe på flygplatsen och inte springa runt som en galoperande zebra.

Det sjukaste är att det är billigare att flyga än att åka 2a klass med tåg. Billigast är ju såklart buss, men det tar ju 8h och 35min också :p flyg tar en timme :)))

Med tåg hade det kostat runt 800:- enkel resa.. hutlöst! och då är restiden 6 timmar. Flyg (sas) kostade 543:- exkl serviceavgift och transfer (arlanda express 120:-). Totalt med flyg kostar det 664:- ;D

Urbra!

Hoppas jag inte tappar bort mig själv på flygplatsen. Jag har jättelite tid på mig när jag är där. Jag har dock checkat in redan (via sms, skitsmidigt!) så det enda jag behöver göra är att hitta gaten och säkerhetsspärren, där jag bara drar mitt visakort i spärren och sen antar jag att man slänger upp handbagaget på rullband som vanligt. Jag behöver inget boardingpass eller så. Det är samma med Arlanda express. På tåget behöver man bara visa upp sitt visakort, som numera fungerar som biljett. Jag tycker om funktionalitetsutvecklingar :)

Resan hem kommer bli skön också. Johanna hade en värdebeviskod sedan tidigare, på 525:- tror jag. Som jag kunde boka med. Jag kollade först 2a klass.. och med tillägg av internet ombord skulle resan kosta lite drygt 700:- jag skulle då få lägga till  ca 200:- men det tyckte inte jag lät helt fel. Ringde ändå kundtjänst och frågade hur man använder värdebeviskoden.. varpå jag, av en slump när jag fyller i alltsammans, frågar: "du har ingen trevlig kampanjkod jag kan skriva in häri?" .. varpå kundtjänstkillen säger "joooo men vi har halva priset på förstaklassbiljetter nu! det är bara att skriva i sista siffrorna av ditt SJ-PRIO nummer".

Jag fick då en förstaklassbiljett för runt 490:- vilket täcktes av värdebeviskoden. Mao, jag åker hem gratis i förstaklass med gratis internet, kaffe och tidning ;);)

Är lite "överhajpad" i detta eftersom jag aldrig åkt förstaklass :)
Kalla mig töntig.... i like it :p


Östersund here I come! :D



Juste.. glömde säga att vi ska på fest på lördag.
Jens kompis Sture fyller 30 så vi ska fira honom och det är Cowboytema :)
Jag vet inte riktigt vad jag ska ha på mig =//
Men om jag hade en sån här tröja hade jag la följt temat??


Kommentarer
Postat av: Tobb

haha flyga e kul =) och första klass rabatten är as najs :D Hoppas du får d skojj uppe hos Johannaaa =)

2009-07-17 @ 14:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0