Betyg 2 av 5: Änglar & demoner

 

Med jättehöga förväntningar var jag och såg Änglar & demoner på bio i helgen. Och jag måste tyvärr säga att jag är beviken. Filmen var delvis bra, men till större delen så var den förutsägbar och lite för "krystad".

Det kändes verkligen som att producenten försökt pressa fram spänning, det kom inte naturligt. Jag ska inte berätta så mycket om filmen för er som tänkt se den, men en sak jag tyckte var ganska löjlig var att  Langdon (Tom Hanks) mer eller mindre blir bundis med den nya påven i slutet. Och allt som händer kring kardinalerna under filmen är såpass icke troligt att det känns töntigt. Dessutom kan jag känna att Ewan McGregor var fel person att spela Camerlengo Patrick McKenna. Han gör ett okej jobb, men accenten känns väldigt fel eftersom de ändå är i Italien. Man får visserligen lite kött på benen om hur han hamnade där och det är väl okej så, men ändå... fel skådis.

En riktigt fjantig detalj som antagligen bara jag i biosalongen tänkte på var övervakningen i vatikanstatens arkiv. Det var säkerhetsdörrar flera stycken, skottsäkert glas och alla skrifter i artivet skulle föreställa "heliga". Det skumma var att det uppenbarligen inte fanns någon kameraövervakning och sedan bara en vakt som höll koll på området, ni förstår vad jag menar sen när ni ser filmen. Om det nu är såå svårt att få access till de heliga skrifterna, och så hög säkerhet.. varför höll diverse på att dö där inne? Känns som framtvingad action, det kör vi tummen ner på.

Nej.. tyvärr så får den här filmen dåliga betyg av mig..
Kanske ska skylla på mina höga förväntningar i det här läget iofs.


Betyg: 2/5 (CT)

 

Slutet var urlöjligt dessutom.. jag vill så gärna berätta vad, men det gåår ju inte. Då förstör jag kanske för er som ska se den. Tips bara.. se den inte på bio. Hyr eller köp filmen istället.

Utöver ovanstående: Hejja Stellan Skarsgård som fått en tyngre roll! xD



Tack Hellman som bjöd på bio btw :) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0