Blindtarmsfaaaaan

I torsdags för 2 veckor sedan var jag hemma från jobbet för andra eller tredjedagen i rad. Jag tänkte gå till jobbet denna torsdag men jag hade fortfarande lite ont i magen sedan dagarna innan. Ringde Vårdguiden som tyckte att jag skulle åka in akut till sjukhuset. "Löjligt" tänkte jag... dit åker man om man har andningsnöd eller ska föda barn.. nej akuten låter fjantigt... :p

Jag tog bussen in till akuten ändå.. blev uppskickad till en annan avdelning som sedan skickade tillbaka mig till akutens kirurgmottagning. Folk klämde och klämde och tog prover. Efter en 3-4 timmar berättade läkaren att jag hade höga inflammationsvärden och allt tydde på blindtarmsinflammation. kl 22.00 blev jag skickad till operationssalen.

Vaknade upp igen vid 02.00 och blev tillbakaskjuttsad till mitt rum. Operationen tog 35min.. men jag sussade på som fan under uppvaket.

Jag skrevs ut dagen efter (fredagen) runt 17.00.. 

Mamma och pappa tog hand om mig så bra efter operationen. Jag fick följa med ut till Mölnbo där jag kunde vila ordentligt hela helgen.  

Stort tack till Johanna också som var vid min sida hela torsdagen innan operationen! Du är guld :-D <3

De snittade mig.. 7cm på höger sida av magen.. har ett jättestort plåster där, har inte riktigt vågat kolla hur det ser ut än. Ska ta bort stygnen på fredag (8/5).

Nu är jag tillbaka på jobbet och det är skönt men ändå jobbigt :) ..  jag överlever :)

Kommentarer
Postat av: Tobb

Hoppas allt läker bra och så :) krya på dig eller vad man nu ska säga :D

2009-05-06 @ 12:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0