Jag gillar

Jag gillar människor som har båda fötterna på jorden. Som är lite halvknäppa och har lika skum humor som jag. Folk som jag kan vara mig själv med utan att jag känner mig dum. Som inte ser snett på mig när jag har en ledsen-, glad- eller dampdag.

Jag gillar att umgås med folk som har svar på tal och som är lite tafatt utan att köra över folk. Människor som dricker alkohol för att det är gott, och som ibland gör det för att bli fulla och som kan prata om en partykväll utan att skryta överdriver mycket om hur mycket de druckit. Jag connectar bra med människor som inte tycker att tystnad behöver vara något dåligt, men som kan läsa mellan raderna när det är lite för tyst.

Jag behöver uppmärksamhet och bekräftelse, men uppskattar de minsta sakerna. Det räcker med ett leende så gör det hela min dag, eller att man sparat den sista brödskivan åt mig till frukost.

Mina vänner ska se mig. Respektera mig och inte ta mig för givet. De ska veta lite hur jag fungerar och lägga energi på att göra en dag fin med enkla knep. Det räcker med småsaker.

Jag är långt ifrån kräsen. Jag behöver inte underhållas. Umgås jag med rätt personer, som har samma sinne som mig, så är jag glad.

Jag gillar mycket och uppskattar massor. Jag får inte ut det ur kroppen när jag umgås med människor som jag märker inte bryr sig. Då blir jag instängd och tvivlar på min existens och det jag håller på med.

Har jag en dålig dag, beror det på att jag inte känner mig sedd. Jag är inte långsint, och jag hatar att ogilla folk. Jag hatar ännu mer att folk ogillar mig. För de känner mig inte. Man kan inte älska alla, och man kan omöjligtvis ha kemi med hela världens befolkning, men det skadar inte att försöka.

Jag är inte konstig, bara säregen. Det är synd att jag behöver bekräftelse för att ha en bra dag, men det är lite så jag fungerar. Det är därför jag pratar lite för länge med kassapersonal eller när jag ringer banken. För personen bakom disken eller i telefonen kanske har haft en skitig dag, och då kanske det räcker med en muppig kund för att det ska lysa upp lite.

Alla gillar och söker bekräftelse, mer eller mindre och alla gör det på olika sätt.

Jag kanske verkar skum när jag berättar för telefonkundtjänsten på banken om t.ex hur EPA-likt sunne är.... men jag får alltid personen att skratta. Och jag blir glad när jag kan göra någon annan glad. Så jag kommer fortsätta prata strunt med främlingar.

Man får bara läsa av reaktionerna så man inte kör över någon.

Ha en bra dag! njut av solen! ... den gillar jag också:)





Kommentarer
Postat av: rtardart

Gillade inlägget. Blev glad bara av att läsa det fast jag inte känner dig. Du verkar soft :D (Sunne ÄR EPA-likt.)

2010-04-12 @ 11:11:58
URL: http://rtardart.blogg.se/
Postat av: Marianne

Du är fantastisk, och skulle inte behöva tvivla på dig själv ;)



Ta hand om Sunne för mig!



Marianne

2010-04-29 @ 20:50:23
URL: http://mariannemaeland.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0