Support

Min bebis får ingen energi. Strömkabeln glappar. Datorn får ingen ström. Min älskade Dell xps 1330 står nu helt svart.

Ringde nyss till Dells support, min försäkring gick ut i söndags. Pfff.. teknikern sa "jag kan inte göra något, gå till en datorbutik". "FU" blev min tanke när jag lagt på. Betalade ju ändå runt 2500:- för en försäkring som jag inte nyttjade (eftersom ALLA vet att saker alltid går sönder EFTER garantin gått ut). Kan tycka att de kan skicka en reservdel eller något till mig ändå.

Egentligen är det "shit happens" men det som gjorde mig mest irriterad var att han inte lyssnade på mitt problem. Han analyserade inte vad som kunde vara fel, utan sa bara att Dell inte kan göra något.

Dennis sa att jag skulle ringa igen, för att prata med en annan tekniker, och det gjorde jag. Jävlar vilken trevlig person jag kom till. En skön skåning som bara ville lösa allt. Han ska ringa mig imorgon och supporta mig i lite felsökning och om vi inte får pli på det så ska jag betala 399:- så kommer en annan tekniker hit och byter ut och fixar.

Det här är ett praktexempel på hur man inte ska döma ett helt företag efter en dålig person i supporten. Det finns sååå många människor där ute som bannlyser ett företag om de får dålig service en gång. Jag försöker intala personer som dessa att det är svårt som stort företag att ha 100% koll på att alla ger 100% rätt service, även om man som kund egentligen ska kunna kräva det så är verkligheten något annat.

Summa summarum: Kommer du till en kaxig jävel, säg "tack ändå". Ring till växeln och be om att få prata med någon annan. Det brukar lösa alla problem. Och om du lyckas komma till ytterligare en kaxig person som inte vill hjälpa till, kan man bannlysa företaget med gott samvete :) Det har jag bara gjort med ett företag; Katshing. Fyfan vilka idioter det satt där under 2007 (det är ju en stund sen så de kanske blivit bättre iofs).

Blogginlägg från 2007-10-31
(innehåller lite kring min mobilbeställning från Katshing)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0