Min dag

07.10: Klockan ringer, snoozar i 45 min med 3 min mellan ringningarna. Är vaken.
07.55: Somnar om.
08.30: Upp. Över till gamla lägenheten. Inser att jag har mer grejer kvar i lägeneheten än jag trodde. Hade visst inte tömt den helt.

09.00: Efter 5e varvet med kartonger så däckar smått på sängen.
09.20: Jag ringer mamma, i sömnen.
09.45: Upp igen. Tillbaka till lägeneheten.
11.00: Fastnar med gamla uppsatser och noveller jag skrev i låg och mellanstadiet. Jag är fan helt störd! De där texterna var inte att leka med.

12.00: Mamma ringer.
12.30: Samtalet med mamma bröts pga dåliga batterier.
12.45: Hem, kokar pasta i en för liten kastrull. Korv till det! :)
13.00: Sätter igång tvättmaskinen. Duschar. Somnar !!
15.00: Vaknar, får panik. Hänger upp tvätt, sätter igång en ny maskin. Springer över till andra lägenheten för att frosta av frysen. Lådorna i frysen går knappt att öppna. Det var inte is i vår frys, det var glaciär. Drog efter ett tag fram min Tobi som jag köpte på Twins för flera år sedan. Satt och ångade loss isen. Ca 4 timmar senare blev jag klar. Hade ingen balja eller hink som kunde ta emot vattnet så jag fick sitta och torka med trasa.

19.00: Torkar ur köksskåpen och gör rent kylskåpet.
21.15: Kutar hem och hämtar pant och rabattkvitton som jag har på ica (sista dag idag att använda dem). Gick ner mot ica, ser en kille framför mig med en stor sopsäck.. "det är nog pant i den" tänkte jag "jag kutar förbi". Haha, jag kände mig så jäkla dum :D för 30 sek efter jag kommit fram så stod han bakom mig och suckade. Äsch, jag hade två ica-kassar och han hade en nästan överfull sopsäck.

21.45: In på ica, slänge på mig lite risifrutti, bananer, juice, en wrap och cigg, gick till kassan och slängde fram mina rabatt- och pantkvitton.. "10:- blir det då" sa kassörskan och såg ut som ett stort frågetecken :D Sparade 111:- :)

22.00: Kom fram till skolan. Skriver ut sista skolarbetet som ska in innan resan.
22:42: Har bloggat och ska precis gå.

Kvar att göra idag:
Dammsuga och moppa golv, torka ur resterande skåp, göra rent ugnen och spisen, hänga tvätt. Sen kan jag sova ;)

Kommentarer
Postat av: Bror

vad du är duktig på att sova och ändå få saker gjorda

2011-04-24 @ 23:27:03
Postat av: Cat

hehe jo men om man sover på dagen får man inte sova på kvällen :)

2011-04-26 @ 01:20:18
URL: http://catcat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0