Uppsagd lägenhet

Nu har jag och magnus sagt upp lägenheten. Sista april kommer vi säga hejdå till den eftersom vi ska ut på lia (lärande i arbete) 2maj. Ska vara på praktik i 2 månader och efter det är det sommaruppehåll till 15 augusti. Finns ingen anledning att ha en så stor lägenhet ståendes tom.

Jag kommer, om allt går min väg, hyra en studentlägenhet under den här perioden. Det positiva med en sådan är att man inte behöver betala hyra över sommaren då vi har uppehåll.

Det känns lite halvsegt att jag kommer behöva betala dubbel hyra under praktiken men det är något man får ta. Marko som jag ska låna boende av under praktiken vill ha 45£ i veckan, det är lite under 500:-, dvs 2000:- i månaden. Och då ingår allt; hyra internet, el, vatten osv.

Hyran i Sunne kommer kosta lite drygt 3000:-. Så totalt kommer jag betala 5000:- i hyra i 2 månader under praktiken, men jag har ju fått stipendie som täcker utlandsutgifterna så det blir nog hur bra som helst :)

Satt och skrev om mitt CV och personliga brev igår till engelska. Det gick ganska bra, men jag blir nervös bara jag tänker på utlandspraktik. Skitnervös. Usch..

Måste börja läsa på lite om england nu. Deras räknesystem är ju helt annorlunda mot här i sverige. Inch, pounds, stone, feet.... uuu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0