Opepp

Vissa dagar känner jag mig så jävla dålig. Jag tappar koncentrationen och distraheras av det lilla minsta negativa i min omgivning. Idag fick jag känslan igen av att jag siktar på fel typ av arbete. Är jag verkligen en grafiker? Jag vet att jag har rätt tänk, men resultaten blir inte därefter. Det suger. Jag har velat bli grafiker sen i högstadiet, det är typ 8 år sen tanken sprang förbi mitt huvud för första gången. Och jag har aldrig varit så förbannat opepp som när jag kom till Sunne. Jag har ingen arbetslust och jag lägger mig i sängen istället för att jobba ibland och det är så sjukt olikt mig.

Jag saknar mitt gamla jag, när jag jobbade på mitt förra jobb. Där var jag visserligen arbetsnarkoman och hade seriösa stressproblem i form av magkatarr, grov nattskräck och energidrycksberoende. Men jag älskar att känna mig behövd. Och jag älskar känslan när man kommit upp i tempo och allt bara rullar på. Tiden går så fort och det fanns ingen tid över för hjärnspöken eftersom man var för trött för att tänka. Good times.

Nä, jag vet att jag pratat om det förut smått, men jag är ganska säker på att jag kommer vilja skola om mig till copywriter efter min utbildning här i Sunne. Allt beror ju på hur England känns efter praktikperioden dock. Peppen kanske kommer tillbaka när jag väl lämnar Sunne och skolan. Fakta är att jag hatar att gå i skolan samtidigt som jag älskar det. Jag älskar att lära mig nytt, och se min egen utveckling. Det som sänker mig är de redan nämnda hjärnspökena som påminner mig om skoltiden från när jag var liten som inte var speciellt nice. Jag är en mycket ensam och självkritisk person. Jag behöver ös, ett flow, annars blir resultaten medelmåttiga och sen ligger jag och snorar i sängen med prestationsångest.

Det här suger.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag blir så lädsen av att läsa det här. Du ÄR duktig! Inte låt vad en lärare tycker "trycka ner dig". Hon är bara en person, och smak och tycke varierar så otroligt mycket! För varje person som inte tycker det är bra, finns minst tio stycken som tycker det. Det är jag helt säker på :) Men jag kan förstå vad du menar med att du har tänket, men att inte alltid produktet blir deräfter. Du passar kanske bättre som idespruta och kreatör än orginalare? Men ovasätt "øvelse gjør mester" säger vi på norska.



Kämpa på, gumman! Jag saknar dig, faktisk ;)

2011-01-21 @ 21:20:32
Postat av: Cat

Det här är inte baserat på en lärares kommentarer direkt sådär. Jag vet inte om jag är på rätt plats bara. Och det känns så jobbigt att tänka så eftersom jag alltid varit ganska säker på att jag gör rätt. Jag behöver en boost. Kanske det är lite brist på tequila här ;) (jag antar att det är Marianne som skrivit kommentaren innan, det står annonym).



Vi måste ses snart! Saknar dig med vännen !

2011-01-22 @ 17:22:30
URL: http://catcat.blogg.se/
Postat av: Marianne

Haha, ja den var min :)

Vem som hälst kan bli opepp om det är brist på tequila!



Jag fattar,om man är osäker kan en kommentar från en "fagperson" göra en mycke mer osäker.. Men det är bara ditt val, och om du inte tror det är det här du vill hålla på med längre är det ditt val. Även om jag tycker du är jätteduktig och ska hålla dig innom den grafiska branchen ;)



Jag vill komma upp å hälsa på någon gång, så inte den här tequila torkan blir för illa!

2011-01-23 @ 17:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0