Tatuering bestämd

Texten "Everlong" ska in på nacken.

Ett minne för livet var när jag och pappa var och såg Foo Fighters. Det var min första riktiga konsert och Dave Grohl är en stark förebild för mig.

Han är en sån galet skön och självsäker människa som verkar uppskatta det minsta. Han verkar inte ta saker för givet. Han kämpar mot sina mål med blodiga händer och med ett leende på läpparna. Han har gjort ganska tydligt för oss alla att komplicerade saker inte hör till hans värld. Komplicerat betyder ju faktiskt inte avancerat. Att göra något avancerat och unikt är en helt annan sak, skillnaden är att man inte tar onödiga omvägar och gör det jobbigt för sig. Dave skapar, och gör verklighet av sina drömmar. Han är egentligen en bra förebild för alla.


“It's a crazy feeling when something goes from a spark of imagination to something you can hold in your hands.” - Dave Grohl


Jag började nästan gråta när de spelade Everlong. Jag var så glad att jag nästan sprack. Just då var jag överlycklig. Inte bara för att jag såg ett band jag gillade, utan jag hade lyckats komma utomlands på min praktik i 3 månader. Det var ett stort mål, och jag klarade av det. Jag lyckades! Och att vara borta från familjen har gjort att jag uppskattar dem lite på ett annat sätt idag. Har alltid älskat dem och har väl alltid sett dem mer som bästa vänner än som familj/släkt, men att vara borta från dem och inte ha möjligheten att träffa dem gjorde att jag verkligen kände efter om vad som är värt i mitt liv. Och jag var på konserten med pappa, vi har aldrig gjort något på tumanhand tidigare. Jag uppskattar saker generellt på ett annat sätt nu. Är tryggare i mig själv.

Mitt största mål med hela resan var att bli starkare i mig själv. Och jag lyckades. Och där har vi den största anledningen till min känsla när Foo Fighters spelade Everlong.

Försökte hitta en bra beskrivning på vad låten handlar om. Hittade detta: "Ultimately there is one meaning: Finding the thing you've forever wanted and trying to hold on to it as best as you can."

Att njuta av livet när det är som bäst.

(filmen är inte från konserten jag var på)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0