Köpt ny telefon - W595 Cosmoflower edition



Lite för gullig för min smak, men ändå jättefin. Fungerar klockrent och jag som annars är ganska kräsen har faktist ingenting att klaga på :-)

Vanligtvis när jag köper dyrare grejer, gör jag research i mängder via nätet innan jag handlar. Kollar recensioner och olika priser på olika återförsäljare osv. När jag gör så, blir det tyvärr oftast så att jag tillslut inte köper grejen.

Den här gången bestämde jag mig på 5min.

Det började med att jag snubblade över en säljare på stan när jag varit på läkarbesök. Han fick mig att byta från comviq kompis till snackis. Tyckte det lät jättebra (det gör det alltid, jag hatar säljare).. 208:- i månaden och då skickar jag gratis sms. Utöver dessa 208:- tillkommer det jag ringer för, men eftersom det är 0,19:-/min så kommer jag mer eller mindre få kämpa för att komma upp i 450:- (som min snitträkning ligger på idag). Enda haken var nu vid bytet att jag skulle betala 250:- i inträdesavgift, men då skulle jag ringa gratis fram till midsommar.

Nu till problem. Säljaren nämner inte att jag måste betala dubbelt första räkningen och att jag kommer få betala månadsavgiften för kompis även denna månad (eftersom jag bytte i mitten). Min sluträkning kommer den här månaden hamna på lite drygt 800:- ....... bra där. Jag som inte ens tänkte byta och har inte planerat in det i min ekonomi. 

"Positivt" i det hela var att jag fick en mobil "gratis" också. Och då betalar jag 208:- i månaden.  Det säljaren INTE sa var att jag kunde välja snackis utan telefon och då bara betala 108:-/mån. Med andra ord, pga bindningstid på 24mån, så kostar "gratistelefonen" 2400:- ...... så gratis var det.

Jag kände på mig att det inte skulle bli så billigt som han sa, men jag körde ändå. Gratis sms är ju aldrig fel :-)

Efter en vecka så ringde jag Tele2 och kollade om dom kunde snabba på processen. Då säger de att de inte fått in några papper från säljaren (bra jobbat där, vill du inte ha provisionen eller??). Jag faxar då in avtalskopian som jag fick av säljaren. Fick mobilen i fredags förra veckan och insåg att den var SKITFUL (klicka på bilden för att se större version).




Ringde Phonehouse och frågade om jag kunde byta.. "ja det är bara att gå in till en phonehousebutik och byta". 

Så det gjorde jag.. jag fick lägga till 200:- eftersom den här kostade mer, men också mycket snyggare! Och så tecknade jag en 3mån försäkring för 174:- ifall den försvinner (typ på DH eller något där man _alltid_ blir bestulen).

Så... summa sumarum.. Jag betalar vanligen runt 400:- i telefonräkning.. vissa månader nere på 270:-. Istället.. har jag spontant, fast jag inte egentligen behöver det, köpt en telefon som i slutet kostade mig (den här månaden) 800+200+174=1174:- Jag är duktig på att spara pengar.

Men mobilen är grymt snygg och som sagt.. jag har inte hittat några fel med den....


.......än ;) 


 
Sony Eriksson Walkman W595 Cosmoflower edition.
http://www.phonehouse.se/Mobiltelefoner/Sony-Ericsson/Sony-Ericsson-W595

Kommentarer
Postat av: Tobb

Haha, säljare ska man aldrig snacka me typ :D man ska komma in med en inställd attityd om man ska köpa nått från nån mobil butik annars blire bara massa annat än man tänkt. Rätt söt mobil ändå :) Dock lite girly girly för min del men vafan :D Och stulen på DH hur lyckas man me det? :D Man har juh den alltid i fickan typ :P

Have a geat day Catycatcat ;D

2009-06-10 @ 14:57:21
Postat av: Cat

Saker har en tendens att försvinna/glömmas kvar på dh. Kan inte riiiiktigt svara på om det är självförvållat eller ej iofs xDD

2009-06-10 @ 15:31:21
URL: http://catcat.blogg.se/
Postat av: Tobb

Haha, det är bara folk som är dumma och tror att alla är änglar som blir bestulna :)

2009-06-10 @ 17:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0