Fattig

Jag känner mig aldrig så fattig som när jag har ett tomt kylskåp. Jag var och handlade för mindre än 2 veckor sedan och allt är redan slut. Jag handlade för 700:- och det brukar räcka i minst en månad.

Men nu är vi två.. och då kostar det dubbelt. Fredrika.. min vän.. bor hemma hos mig nu eftersom hon inte har någon annanstans att bo. Båda är fattiga och jag har inget jobb efter 7 dec.

Jag måste spara pengar.

Men det går inte.

Jag gick, redan första veckan efter löning, back i ekonomin eftersom jag lånat pengar av mig själv innan. Jag gjorde det innan jag visste att jag inte skulle få behålla projektanställningen.

Vad händer sen?

Jag börjar bli jävligt shakey nu alltså... vi kan ju inte gå hungriga. Och jag vill ju bjuda..  jag hatar att vara snål.. och det känns lite som att vår vänskap kommer förstöras om vi börjar tjaffsa om pengar. Been there, done that =/ 

Idag åt jag 2 stekta ägg och 5-6 knäckemackor utan pålägg till middag.. yummie... drack lite jordgubbssaft till också... pricken över i´t!

Ska fortsätta söka jobb nu... vi hörs! Puss 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0