Tatuering

Jag har länge velat göra en tatuering som betyder något. Den jag har är inte så jävla fantasirik och har ingen som helst betydelse.

Har funderat på om man ska tatuera in något sorts ordspråk på undersidan av armen. typ 10cm bredd och inte mer än 5mm högt... förstår ni hur jag menar då?


Nåväl... jag är en tankspridd människa.. och vill gärna ha någon text, gärna ett citat.. med någon innebörd av livet. Svenska känns klent.. engelska är sådäääär... latin eller grekiska vore trevligt.. eller ett påhittat språk.. kanske något i stil med Lorem Ipsum ;)
 
( http://www.google.se  om du inte vet vad Lorem Ipsum är ).

;)



Nää.... men jag behöver iaf lite hjälp med idéer. Här är några fula ordspråk på latin. Ni måste rösta och komma med en kommentar på vilken ni tycker är mest trevlig ;)

1. Gothus sum, cave cornua -- "Jag är gute, akta dig för hornen".
2. Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem -- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död".
3. Non fui, fui, non sum, non curo -- "Jag fanns inte, jag fanns, jag finns inte längre, jag bryr mig inte".
4. Omne homo mendax -- "Alla människor ljuger".
5. Memento mori -- "Kom ihåg att du ska dö"
6. Vinum et musica laetificant cor -- "Vin och musik glädjer hjärtat".
7. Viam inveniam aut faciam -- "Jag ska finna vägen eller skapa den"
8. Vegitabilis imobiles est -- "Det är bara grönsaker som inte rör på sig"


latintattoo1
"Att fela är mänskligt, att göra om felet är ett djävulens verk"





Nää jag är inte så serriös med dessa fula citat ..
(så mamma...... du kan lugna dig nu... andas.......... sådärja)

Någon mening eller så skulle vara trevligt. Jag skulle vilja ha "Alive" men det är för kort och oestetiskt... det ser inte snyggt ut.. oavsett typsnitt.

alive



Jaja... det kommer ta ett jävla tag innan jag bestämmer mig den här gången.. sist så slarvade jag bara ihop nåt typ :p en drake som alla tror är en pokemon..... pfff :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahahaa

2007-11-07 @ 14:58:31
Postat av: Mamma

Viam inveniam aut faciam -- "Jag ska finna vägen eller skapa den" är väl inte så tokigt.
Läste idag om en 17-årig kille som tatuerade en drake över precis hela ryggen...han ångrade sig att han inte valt en mindre...
Hans mamma var inte så glad.

2007-11-08 @ 18:36:08
Postat av: Mamma...igen

Latin.
Vivendi : be alive, live; survive; reside

2007-11-08 @ 19:22:12
Postat av: Catarina

men mamma.. kan inte vi göra likadana tatueringar?? det vore så sjukt roligt att ha något som alltid länkar oss tillsammans.. jag va ju inne på det nån gång tidigare..

En unik tatuering som bara vi har :)

2007-11-08 @ 20:21:45
URL: http://catcat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0