Kan inte annat än älska Apple

... jag har alltid tyckt om Apples produkter, mer eller mindre. Jag var i morse och hämtade min iPod som kommit med posten och jag kan inte annat än älska hela konceptet. Allt verkar vara genomtänkt tio tusen gånger.

Vanligtvis när jag köpt någon teknikpryl så får man en kartong som är 10 gånger större än själva produkten och på den så är det viderse reklam och infotexter om vad som är i. Varför då?  :p Vet man inte vad man köpt om det inte finns en instruerande text?

Googlade och hittade ett exempel på vad jag menar...




Sådär ser typ alla kartonger ut.... varför göra det så spejsat? ..... varför gör man inte bara........ som apple? :) ....





Det där är hela skiten... man blev faktist lagom förvånad. Jag var iallafall beredd på ett jättepaket, men fick istället denna pyttelilla ask. "Men vart fasiken är laddaren då?? måste jag köpa en sån vid sidan av?"  var min andra tanke. Så jag "slet" upp det och insåg... att laddaren var så pass skitliten att den fick plats i denna otroligt lilla ask också.

Informationstext såg jag nu att det finns... men på undersidan och i grå helt totalt lugnande design. Jag älskar Apples färgsättning. Vitt och grått kan bli så jävla snyggt tillsammans om man vet hur man ska mixa det utan att det blir otydligt och grötigt..... Apple gör detta helt sjukt bra.

Nu låter det väl som att jag är nån slags Apple-försäljare.. men icke. Jag älskar bara klockren design och skämms inte över det.

I den grafiska världen så används Mac flitigare än på i något annat sammanhang. Varför behöver jag inte gå in på, men det är fakta. Klyftan var större förr dock. Då hade nästan ingen utanför designmupparnas paradis Mac, men nu har dessa linjer suddats ut en aning. Hur som helst... så hade jag en iMac på mitt förra jobb..........




Så jääävla sexig design. Haha... allt är i skärmen. Ingen stor fet låda under skrivbordet har man och den enda grejen som stör mig är musen... hatar scrollen :p Men... allt kan ju inte vara 100%

På de tidigare Mac-datorerna så hade inte vissa tangentbord en delete-knapp. Detta hatade jag något otroligt då jag använder denna blupp jämt. Använde Mac i skolan och hade någon snott mitt tangentbord/min plats så jagade jag runt efter ett annat tangentbord med del-knapp. Ja, jag vet, jag är knäpp.. men vissa grejer måste man ha för att jobba bra :)



Hur som helst... tillbaka till min iPod Shuffle
Skitsnygg... skitliten... rymmer ca 240låtar... perfekt.
Hmm.. men lite synpunkter har man ju som "ilandsproblems-expert".
I'll make a list:

Bra:
Designen
Storleken
Leveransens uttryck
Inget krusidull
Användarhandbok utan massa dravvel
Priset

Dåligt:
Hörlurarna som följer med är snygga men skitkassa..... ingen bas.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0