Magkatarr & trevlig snubbe på Lidl

Herregud vad magkatarr gör ONT! Vaknade igår natt av att det kändes som att någon stod och pumpade slag i magen på mig. Kunde inte somna om.. fullständigt omöjligt var det. Lurkade upp vid 06.30 och skulle gå till jobbet eftersom jag har massssssssor att göra när halva företaget fortfarande har semester. Jag tänkte stanna någon timme eller två för att förklara för kollegan vad jag har på min to-do lista.. sen tänkte jag gå hem. Efter några timmar på jobbet så tänkte jag "jag går vid lunch".. men allt talade emot det och jag fick lida hela dagen ut. 

Jag är inte van att få magkatarr så för mig är det en big deal när det väl slår till. Min kille får det titt som tätt och tar det med en nypa salt numera.. det förstår inte riktigt jag.. det gör ju fruktansvärt ont!

På vägen hem så skulle jag in på Lidl snabbt för att handla bröd och youghurt. Hade 5 min på mig tills bussen skulle komma. Bra jobbat Lidl! EN kassajävel öppen!!1 (wtf??) står ungar framför mig och ska betala sin choklad i enkronor. Mannen framför mig börjar sucka och vänder sig till mig som står bakom och säger "jag fattar inte hur dom bara kan ha EN kassa öppen för en så stor affär som denna.. jag ska skriva och klaga"... "hehe mmm..." svarade jag och stampade lite. Mannen frågade om jag hade bråttom och jag svarade "ja jag kommer missa min buss nu". 

Mannen frågar vart jag ska och säger sen att jag får gå före honom om jag vill. Det gör jag efter andra gången han frågat. 2min kvar tills busen ska gå.. då kommer jag fram till kassörskan. Slänger fram en tjuga och lite skrammel och sa "det är nog för mycket men behåll resten jag måste springa". Jag tar mina varor och ska precis gå... då säger kassörskan "det stämmer inte!". Jag börjar rota efter plånboken medans hon räknar om mina mynt (antagligen såg hon fel på 5an och en enkrona). Mannen som varit snäll och låtit mig gå före honom säger "spring du, jag betalar de sista kronorna om det saknas något!". Jag skrek heltöntigt "TACK så enormt mycket!!! tack tack!!" Jag sprang iväg och hann med bussen.

Det låter som en liten grej. Men det är just sånt här som jag kan känna ibland saknas i samhället, medmänsklighet :-) 

Jag tänker göra precis samma sak för någon sen om jag hamnar i samma situation som mannen framför mig. Som för att föra gesten vidare :-) 

Tack mannen på Lidl :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0